Kurs Terapia ręki dzieci i młodzieży© Kurs online. 20-21.02.2021

Kurs Terapia ręki – odpowiednia diagnoza i działania terapeutyczne kluczem do prawidłowego funkcjonowania dzieci i młodzieży© (30 godzin dydaktycznych)
UWAGA!
Kurs odbywa się w systemie blended learning:
- Część teoretyczna w liczbie 10 godzin dydaktycznych odbywa się w formie distance learning. 10 godzin teorii udostępnione ok. tygodnia przed spotkaniami webinarowymi.
- Część praktyczna w liczbie 20 godzin dydaktycznych odbywa się w formie warsztatów i treningów online/ w formie webinaru w czasie rzeczywistym, w realnym kontakcie z prowadzącą, zakończonych egzaminem teoretycznym i praktycznym oraz certyfikacją - do otrzymania certyfikatu konieczne jest wypełnienie testu wiedzy jak również zaliczeniowych kart pracy takich jak: plan pracy oraz konspekt zajęć.
Ze względu na nową formę pracy NOWA CENA 549 ZŁ ZAMIAST 699 zł/osoba
WYGODNA FORMA, BOGACTWO MATERIAŁÓW I ĆWICZEŃ, WSZYSTKO W ZASIĘGU RĘKI (szkolenie, materiały, wygodny fotel w domu i aromatyczna kawa na stoliku ;) )
Jak to się teraz u nas odbywa?
- Bez wychodzenia z domu
- Potrzebny sprzęt z dostepem do internetu (tablet, laptop, komputer stacjonarny lub smartfon) i głośniki (by słyszeć prowadzącego) / będzie również czat, na którym będzie można zadawać pytania pisząc
- Przed warsztatem zostaną wysłane materiały merytoryczne e-mailem
- Potrzebne w trakcie warsztatu materiały będą otrzymywać Państwo od prowadzącej podczas prowadzenia warsztatu
- certyfikaty i zaświadczenia zostaną wysłane pocztą po zakończeniu warsztatu
- przed szkoleniem kurierem otrzymają Państwo komplet materiałów warsztatowych (paczka zawierać będzie: segregator oraz komplet wydrukowanych i oprawionych materiałów potrzebnych w czasie warsztatu)
Kurs kończy się uzyskaniem certyfikatu i przygotowuje do prowadzenia:
· diagnozy i terapii ręki w formie indywidualnej z dziećmi oraz młodzieżą
· wstępnej diagnozy i terapii ręki w formie grupowej z dziećmi oraz młodzieżą
· zajęć grafomotorycznych z dziećmi w wieku przedszkolnym
· zajęć profilaktycznych zdrowotno-ruchowych w obszarze terapii ręki z dziećmi oraz młodzieżą
· zajęć korekcyjno-rewalidacyjnych z dziećmi oraz młodzieżą w obszarze terapii ręki
Otrzymają Państwo od nas certyfikaty:
- Certyfikat Sens ukończenia kursu Terapia ręki – odpowiednia diagnoza i działania terapeutyczne kluczem do prawidłowego funkcjonowania dzieci i młodzieży© © oraz uzyskania Certyfikatu Terapeuty ręki dzieci i młodzieży©
- Zaświadczenie o ukończeniu kursu i nabyciu wiedzy i umiejętności w oparciu o działalność oświatową Centrum Szkoleniowo-Terapeutycznego SENS zgodną z zgodną z Ustawą z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe
PONADTO:
- Vademecum Terapeuty ręki dzieci i młodzieży© - praktyczny podręcznik
- oraz Kompendium ćwiczeń Terapeuty ręki dzieci i młodzieży© - zestaw gotowych ćwiczeń
- Gotowce - scenariusze zajęć, programy terapeutyczne, roczne plany pracy z grupą
- Autorskie arkusze diagnostyczne
- Segregator do przechowywania materiałów, a wszystkie materiały oprawione, by ułatwić ich odnalezienie
- Dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku.
Korzyści z udziału:
- Aż 30 godzin kursu w różnorodnej formule, co odpowiada wymogom MEN stawianym kursom zgodnie z Rozporządzeniem z dn. 11.01.2012 r. w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych.
- Oszczędność czasu i pieniędzy, dzięki formule e-learning/distance learning – bez wychodzenia z domu, w dogodnym dla uczestnika czasie, z uwzględnieniem naturalnego rytmu uczenia się uczestnika (sam wybiera, kiedy i ile czasu poświęci na zapoznanie się z częścią teoretyczną);
- Nacisk na praktyczne działanie: aż 20 godzin dydaktycznych to warsztaty i treningi: diagnozy, prowadzenia terapii indywidualnej oraz zajęć grupowych;
- Integracyjne ujęcie tematu: kurs dokonuje syntezy wiedzy przydatnej w prowadzeniu terapii ręki z różnych dziedzin: m.in. psychologii, pedagogiki, fizjoterapii, integracji sensorycznej;
- Mnóstwo gotowych ćwiczeń, scenariuszy, inspiracji do pracy terapeutycznej;
- Dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku.
Program kursu:
Część teoretyczna (10 godzin dydaktycznych):
1. Cywilizacyjne uwarunkowania wpływające na potrzebę prowadzenia zajęć z Terapii ręki
2. Cele terapii ręki
3. Obszary pracy w Terapii ręki
4. Terapia ręki jako metoda interdyscyplinarna
5. Mózgowe mechanizmy związane z Terapią ręki
6. Anatomia ręki i jej wpływ na funkcjonowanie kończyny górnej
7. Teoria integracji sensorycznej a Terapia ręki
8. Etapy rozwoju motoryki dużej i małej, w tym: prawidłowości i zaburzenia
9. Wpływ zaburzeń w planowaniu ruchu oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej na funkcjonowanie dziecka oraz sprawność ręki
10. Czynniki wspierające prawidłową pracę ręki podczas pisania oraz czynniki zaburzające
11. Etapy prowadzenia zajęć z Terapii ręki, ich cele oraz możliwe ćwiczenia
12. Tworzywa bezkształtne, ich właściwości i możliwości wykorzystania w Terapii ręki
13. Planowanie zajęć indywidualnych i grupowych:
- grupy odbiorców
- potrzeby
- cele
- kompetencje
- tematy
- miejsce, czas, długość trwania
15. Prowadzenie diagnozy:
- Wstępna diagnoza - także pod kątem motoryki dużej i małej dostosowanej do wieku i możliwości dziecka
- Kluczowe czynniki dobrej diagnozy
- Holistyczne ujęcie funkcjonowania dziecka
- Istotne składniki narzędzia diagnostycznego
16. Tworzenie Programów Terapeutycznych z zakresu Terapii ręki:
- cele
- zawartość programu
- planowanie zajęć
17. Kompetencje trenerskie i terapeutyczne Terapeuty ręki dzieci i młodzieży:
- wizja, misja i nastawienie
- osobowość Terapeuty
- zarządzanie procesami grupowymi
- skuteczne wydawanie poleceń
- motywowanie
Część praktyczna (20 godzin dydaktycznych):
1. Prowadzenie zajęć z Terapii ręki w formie indywidualnej i grupowej:
- sprawne łączenie ćwiczeń i etapów
- planowanie ćwiczeń
- poznanie oraz przećwiczenie ćwiczeń usprawniających grafomotorykę ręki z zachowaniem jej etapów: ćwiczenia usprawniające całą rękę, usprawniające dłoń i palce, graficzne (bez liniatury), przygotowujące do pisania w liniaturze i kratkach, ćwiczeń stymulujących proprioceptywnie oraz przedsionkowo, ćwiczenia na somatognozję, stereognozję, praksję, etc.
- czas, miejsce, ilość i rodzaj ćwiczeń, liczebność grupy (zajęcia grupowe) - dobór odpowiednich w zależności od wieku i możliwości odbiorców
- tworzenie scenariuszy zajęć grupowych/indywidualnych i ich ewaluacja na grupie treningowej
- zajęcia grupowe jako narzędzie wstępnej diagnozy
- prezentacja i omówienie pomocy własnych
- wymiana doświadczeń
- prezentacja i omówienie ćwiczeń, ich celów
- przepisy
- ćwiczenia z tworzywami i masami
- diagnoza problematycznych obszarów dla różnych grup wiekowych, zaburzeń i niepełnosprawności
- określenie celów (Metoda SMART)
- optymalne planowanie pracy: miejsce, czas trwania programu i czas trwania pojedynczych zajęć, rodzaje ćwiczeń, potrzebne pomoce
- osadzenie planu pracy w realiach pracy w placówce/klasie/grupie
- planowanie sposobów i rodzajów ewluacji
- prezentacja i omówienie narzędzia diagnostycznego
- ćwiczenia praktyczne
Każdy uczestnik otrzymuje:
- Materiały szkoleniowe (Podręcznik oraz Ćwiczenia)
- Segragator
- 2 certyfikaty (na jednym dyplomie)
- Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia
Termin: 20-21.02.2021 r. - godz. 9:00- 16:30 (łącznie 20 godz. dydaktycznych)
Koszt udziału: UWAGA! Ze względu na nową formę pracy NOWA CENA 549 ZŁ ZAMIAST 699 zł/osoba (możliwość płatności w 3 ratach).
Kontakt i zapisy:
e-mail: biuro@centrumsens.pl
tel.: 733-090-988