Konsultacje z terapeutą ręki

„Kto wie, w kim drzemie kolejny Leonardo Da Vinci?! " – Indywidualne i grupowe zajęcia z terapeutą ręki odpowiedzią na problemy przedszkolaków oraz uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej w dobie multimediów.
Warto skonsultować się z Terapeutą ręki!
Nie zdajemy sobie sprawy jak mocno mózgowe obszary związane z mową, są powiązane z obszarami czuciowymi i ruchowymi ręki, że taki mały fragment naszego ciała, jakim jest dłoń, jest tak ważny z punktu widzenia naszego funkcjonowania.
Jeśli Twoje dziecko ma trudności z:
- · Trudności z samodzielnym ubieraniem/ rozbieraniem się,
- · posługiwaniem się sztućcami,
- · agresją wobec przedmiotów, którymi nie potrafi się posługiwać,
- · unika czynności manualnych (rysowanie, układanie, lepienie).
- · Pisaniem i koncentracją podczas zadań związanych z pisaniem i odrabianiem pracy domowej
- · Koordynacją swoich ruchów
- · Koordynacją wzrokowo-ruchową
- · Chwytaniem większych i mniejszych przedmiotów
- · Planowaniem ruchów i uczeniem się nowych czynności manualnych i manipulacyjnych
- ma wyraźnie obniżone lub podwyższone napięcie mięśniowe w obrębie kończyny górnej i obręczy barkowej
- wykonuje czynności wymagające dużej precyzji zbyt wolno lub za szybko i bardzo niedbale;
- szybkością ruchów - nie jest dostosowana do zadania;
- · nie lubi dotykać nowych i różnorodnych faktur
Warto skonsultować się z Terapeutą ręki!
Ciało i umysł człowieka, a zwłaszcza dziecka są niezwykle plastyczne. Gdyby tak nie było, jakakolwiek forma terapii nie miałaby sensu. W terapii ręki zwracamy uwagę na całość funkcjonowania dziecka- na jego ruchy, postawę, ogólną sprawność motoryczną (zwłaszcza rąk), umiejętności manipulacyjne. Pracujemy etapami, prawidłowy „chwyt pisarski" jest jednym z głównych celów. Zależy nam na doprowadzeniu dziecka do „pełnej samoobsługi" w zakresie czynności takich jak ubieranie się, wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików czy ćwiczenia, które mają wspierać zaburzoną koordynację wzrokowo- ruchową.
Terapia ręki ma na celu:
- Usprawniać precyzyjne ruchy dłoni i palców
- Naukę samodzielności w czynnościach samoobsługowych
- Przygotowanie do i naukę pisania
- Rozwijać czucie powierzchniowe (dotyk), czucie głębokie (świadomość własnego ciała) oraz zmysł przedsionkowy (związany z ruchem)
- Rozwijać koordynację wzrokowo-ruchową, przestrzenną, koordynację między prawą a lewą ręką
Zapraszamy dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym do udziału w zajęciach:
- Indywidualnych – wraz z terapeutą dziecko będzie pracować nad osiąganiem kolejnych celów w rozwijaniu sprawności dłoni i palców, by finalnie wypracować prawidłowy chwyt pisarski i zmianę nieprawidłowych nawyków, rozwijać koncentrację, koordynację wzrokowo-ruchową, czynności manipulacyjne
- Grupowych – w niewielkiej grupie (maksymalnie 5-6 dzieci)
Sugerujemy połączenie terapii indywidualnej wraz z zajęciami grupowymi.
Jak przebiega proces terapii:
- Diagnoza problemu/ów i ułożenie planu terapii
- Działania profilaktyczno-korekcyjne podczas każdego spotkania:
a) korekcja postawy,
b) ćwiczenia związane z motoryką dużą,
c) ćwiczenia na koncentrację
d) ćwiczenia rozwijające koordynację wzrokowo-ruchową,
e) ćwiczenia manipulacyjne,
f) grafomotoryka,
g) masaż ręki,
h) ćwiczenia odprężające.
Zapisy:
733-090-988