Profilaktyka zachowań problemowych i agresywnych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz skuteczne interwencje

Zostań Trenerem profilaktyki zachowań problemowych dzieci©.
Weź udział w kursie pt.: "Profilaktyka zachowań problemowych i agresywnych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz skuteczne interwencje"
- kurs online (w formie nagrań video)
Nasz nowy, autorski kurs, który jest oparty o:
- przypadki "z życia wzięte" - wynikające z doświadczeń oraz konsultacji z nauczycielami, psychologami, specjalistami z poradni psychologiczno-pedagogicznych,
- rozwiązania sprawdzone w praktyce (podczas zajęć grupowych i indywidualnych),
- praktyczne działania w ramach zajęć lekcyjnych, w szkole/przedszkolu,
- zastosowane w placówkach działania profilaktyczne i interwencyjne w ramach pracy psychologa/pedagoga
- metody pracy mające swoje podstawy w psychologii behawioralnej, poznawczej oraz humanistycznej
- techniki zmiany zachowania oraz motywowania do zmiany
- zapisy USTAWY z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw oraz Standardów ochrony małoletnich
- Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2024/2025, w tym przede wszystkim: Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży, ich zdrowia psychicznego. Rozwijanie u uczniów i wychowanków empatii i wrażliwości na potrzeby innych. Podnoszenie jakości edukacji włączającej i umiejętności pracy z zespołem zróżnicowanym oraz Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej, kształtowania postaw społecznych.
Z tej okazji mamy dla Ciebie:
1. Kurs w promocyjnej cenie 249,00 zł.
2. W GRATISIE pakiet kart dydaktyczno-terapeutycznych składające się na Zestaw Trenera Profilaktyki Zachowań Problemowych (karty zasad, standardy relacji, karty konsekwencji, karty przywilejów, karty szansy, karty zagrożenia, itp.)
3. Dostęp do materiałów szkoleniowych przez ROK (365 dni) - korzystaj, ile chcesz, wracaj do materiałów, kiedy potrzebujesz.
4. Certyfikat Trenera profilaktyki zachowań problemowych© w formie papierowej - wysyłany pocztą.
5. Łacznie 30 godzin dydaktycznych.
Cena regularna 279,00 zł.
(cena z ostatnich 30 dni: 229,00 zł.)
*Promocyjna cena + GRATIS obowiązuje jeszcze tylko w dniu 20.06.2025 !
Aby zapisać się na kurs kliknij na link - zapisy przez naszą platformę e-learningową
Nasze szkolenie to:
- Aż 30 godzin dydaktycznych w formie: nagrań video oraz praktycznych ćwiczeń. Nie musisz rezerwować całego weekendu lub kilku popołudni. Szkolisz się, kiedy chcesz i ile chcesz. Korzystaj z kursu cały rok (365 dni). Do treści i materiałów dostępnych na platformie szkoleniowej możesz wracać przez 365 dni. Każdy uczestnik kursu ma także możliwość udziału w spotkaniach online na żywo w formie wideokonferencji (w realnym kontakcie z rowadzącym) w wymiarze 3 godzin dydaktycznych każde, w czasie których można zadać pytania, omówić opracowane narzędzia, etc. Jeśi masz potrzebę, możesz skontaktować się z nami telefonicznie lub mailowo.
- Praktyczne podejście do tematu - na naszych szkoleniach teoria jest tylko punktem wyjścia, podsumowaniem, nie celem samym w sobie. Proponujemy Wam nasze rozwiązania, pomysły, chcemy Was zainspirować, ale przede wszystkim szukamy rozwiązań do konkretnych przypadków i problemów.
- Bogate materiały dydaktyczne i pomoce dydaktyczno-terapeutyczne - zarówno merytoryczne jak i gotowce do pracy z grupą/indywidualnej. Są to m.in.:
- Analiza zachowań problemowych i agresywnych,
- Propozycje interwencji do konkretnych przypadków,
- mnóstwo autorskich kart dydaktyczno-terapeutyczne pogrupowanych w zestawy, dopasowane do wieku odbiorców:
- Karty zasad,
- Karty szansy (zamiast negatywistycznie ostrzeżenia ;) ),
- Karty konsekwencji,
- Karty przywilejów,
- Karty Sygnalizatory (związane z regulacją natężenia głośności grupy oraz możliwości przemieszczania się w czasie zajęć),
- narzędzia wspierające motywowanie do zmiany zachowania,
- Omówienie autorskiego cyklu spotkań z rodzicami opartego na podejściu dr Korczaka wraz z plakatami do poszczególnych spotkań
- Standardy relacji w placówce oraz relacji między rówieśnikami
- Sprawności Superbohatera
- Liczne, praktyczne odniesienia do USTAWY z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw oraz Standardów ochrony małoletnich wraz z autorskimi propozycjami działań profilaktycznych
- Każdy uczestnik kursu ma możliwość skorzystać ze spotkania online na żywo (w realnym kontakcie z prowadzącym) organizowanego cyklicznie w wymiarze 3 godzin dydaktycznych, w czasie którego można zadać pytania, omówić opracowane narzędzia, etc. A jeżeli zajdzie taka potrzeba można wziąć udział w konsultacji kilkakrotnie - wystarczy zgłosić takie zapotrzebowanie, a na pewno zaproponujemy pierwszy wolny termin.
Kurs kończy się uzyskaniem certyfikatu Trenera profilaktyki zachowań problemowych dzieci© i przygotowuje do opracowywania i wdrażania:
- programów profilaktycznych zachowań problemowych: trudnych, agresywnych, nieakceptowanych społecznie,
- planów interwencji zarówno dot. dzieci przejawiających zachowania problemowe jak i dzieci padajacych ofiarą ich zachowania
- rozwiązań z poziomu grupy/klasy jak i placówki
Otrzymają Państwo od nas:
- Certyfikat Sens ukończenia kursu Profilaktyka zachowań problemowych i agresywnych dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz skuteczne interwencje© oraz Trenera profilaktyki zachowań problemowych dzieci© (na jednym dyplomie)
- Zaświadczenie o ukończeniu kursu i nabyciu wiedzy i umiejętności - (zaświadczenie zabezpieczone znakiem holograficznym z indywidualnym numerem)
Z uwagi na fakt, że odwzorowujemy strukturę szkolenia stacjonarnego, traktujemy ten kurs jak szkolenie stacjonarne. Na certyfikacie i zaświadczeniu nie ma informacji o formie prowadzenia szkolenia (online).
Otrzymują Państwo certyfikaty/zaświadczenia poświadczające nabycie wiedzy i umiejętności i dlatego kurs kończy się zaliczeniem w formie testu oraz ćwiczeń praktycznych (w formie kart pracy, zadań do wykonania).
Program:
Moduł 1: Zachowania trudne i problemowe (4 lekcje)
W module:
- teoretyczne wprowadzenie do tematu kursu
- praktyczne ćwiczenie na rozpoznawanie form agresji na konkretnych przypadkach z życia wziętych
- Przyczyny i funkcje zachowań trudnych i problemowych
Moduł 2: "Okulary" na trudności rozwojowe zależnie od wieku dziecka (3 lekcje)
W module:
- poznasz prawidłowości rozwojowe związane ze sferą emocjonalno-społeczną dzieci między 3 a 10 r.ż.
- odnosić będziemy się do przypadków trudnych zachowań
Moduł 3: "Okulary" na ADHD, ODD, zaburzenia ze spektrum autyzmu, niedostosowanie społeczne i trudności emocjonalne (4 lekcje)
W module:
- poznasz wpływ zaburzeń zachowania, emocjonalnych, całościowych zaburzeń rozwoju na występowanie trudności przystosowawczych i zachowań problemowych u dzieci,
- odnosić będziemy się do przypadków trudnych zachowań,
- poznasz narzędzie do oceny zachowań (Check-lista alarmowa),
- Co powinno nas zaniepokoić - czyli na co nie przymykajmy oczu. Określenie, jakie problemy dziecka powinny zaalarmować nauczyciela/rodzica
Moduł 4: Trudne dzieci czy trudne sytuacje, w których są dzieci (1 lekcja)
W module:
- przyjrzymy się trudnym zachowaniom przez pryzmat czynników zewnętrznych, niezależnych od dziecka
- co może być dla dziecka sytuacją trudną i jak wtedy działa.
- "Okulary" na trudności przeżywane przez dziecko w życiu osobistym, domowym, relacjach z rówieśnikami i ich wpływ
- dowiesz się, jakie zachowania dziecka mogą wskazywać, że jest ono krzywdzone
- spojrzymy na zachowania dzieci przez pryzmat USTAWY z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw, która nakłada na placówki oświatowe obowiązek rozpoznawania i reagowania na czynniki ryzyka i symptomy krzywdzenia dzieci
Moduł 5: Elementy diagnozy i obserwacji, by zrozumieć zachowanie "od środka" (4 lekcje)
W module:
- założenia obserwacji zachowania
- praktyczne zastosowanie arkusza obserwacji na przykładach dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych
- jak określać trudne zachowania, ich przebieg, uwarunkowania i konsekwencje
- zmiana perspektywy patrzenia na zachowanie problemowe
Moduł 6: Strategie profilaktyki zachowań problemowych ( 2 lekcje)
W module:
- czynniki ochronne przed zachowaniami problemowymi
- standardy ochrony małoletnich zgodnie z Ustawą z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw
- standardy zachowań kadry zgodnie z Ustawą z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw
- co to znaczy bezpieczna szkoła/przedszkole, bezpieczna klasa/grupa
- jak działa dobra profilaktyka
- przykłady działań profilaktycznych
- Modelowanie społecznie akceptowanych zachowań
- standardy relacji rodziców z placówką zgodnie z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw
- Wychowawcze ABC dr Korczaka - pomysł na cykl spotkań z rodzicami
Moduł 7: System bezpieczeństwa - jak tworzyć, wprowadzać oraz wzmacniać system zasad, konsekwencji oraz przywilejów (4 lekcje)
W module:
- jak stworzyć system zasad
- system zasad a standardy ochrony małoletnich i wynikające z nim standardy relacji między dziećmi
- przykłady konsekwencji
- powiązanie konsekwencji z zasadami
- jak stworzyć system konsekwencji w placówce
- przykładowe przywileje
- budowanie systemu motywacyjnego
- jak stworzyć system Zasada- Przywilej - Konsekwencja
- autorskie karty dydaktyczno-terapeutyczne: Karty Zasad, Karty Konsekwencji oraz Karty Przywilejów. Omówienie autorskich kart dydaktyczno-terapeutycznych. Prezentacja oraz omówienie zastosowania. Karty dot. zagadnień związanych z motywowaniem do zmiany zachowania, wspierania w tej drodze, przypominania. Dot. sfer zasad, przywilejów, konsekwencji
Moduł 8: Reguły reagowania oraz schematy działań i interwencji (5 lekcji)
W module:
- zasady reagowania na zachowanie trudne i problemowe
- sposoby działania, techniki wpływu i zmiany zachowania
- omówienie narzędzi pomocnych w zmianie zachowania
- Przykładowe schematy działania na trudne zachowania.
- Praktyczne umiejętności ułatwiające radzenie sobie z zachowaniami agresywnymi i problemowymi zarówno w wymiarze pracy z grupą jak i indywidualnym. Opracowanie pomysłów interwencji i zmiany zachowań na poprawne/akceptowalne.
- Autorskie narzędzia wspierajaće zmianę zachowania. Omówienie autorskich kart dydaktyczno-terapeutycznych. Prezentacja oraz omówienie zastosowania. Karty dot. zagadnień związanych z motywowaniem do zmiany zachowania, wspierania w tej drodze, przypominania. Karty Szansa, Karty Regulatory natężenia, Tablice motywacyjne, Turniej Superbohaterów
- Elementy filozofii KAIZEN w radzeniu sobie z trudnymi zachowaniami. Zastosowanie metody małych kroków w tworzeniu planów oddziałowywań.
- Zmiana sposobu patrzenia na zachowanie oraz własnych oczekiwań co do idealnego zachowania naszych wychowanków
- przykłady z życia wzięte
- w jaki sposób planować zmianę w czasie
- omówienie przykładowych planów pracy metodą małych kroków
Co otrzymuje każdy uczestnik:
- Materiały szkoleniowe - merytoryczne, będące podsumowaniem omawianych/wypracowywanych zagadnień, praktyczne - adekwatne do omawianych treści, liczne gotowe karty pracy, rozwiązania.
- Autorskie karty dydaktyczno-terapeutyczne pogrupowane w zestawy: Karty zasad, Karty przywilejów, Karty konsekwencji, Karty Szansa, Karty Regulatory natężenia
- Autorskie propozycje działań wraz pomocami: Plakat 20 przykazań dr Korczaka dla rodziców, Plakat Standardy bezpiecznych relacji między małoletnimi, Plakaty Akcji profilaktycznych, Plakat Sprawności Superbohatera,
- Narzędzia wprowadzania zmiany: opracowane strategie małych kroków dla zachowań, Tablica motywacyjna, Karty motywacyjne Ciszaki, Turniej Superbohaterów,
- Gotowe schematy działań na wybrane zachowania problemowe
- Certyfikat oraz Zaświadczenie- wydrukowany na specjalnym papierze, zabezpieczony przed zniszczeniem w trakcie dostarczenia, z naszą pieczątką i podpisem osoby prowadzącej. Nasze certyfikaty są zgodne z wytycznymi MEN tj. znajdują się na nich wymagane informacje m.in. dokładny przebieg szkolenia, numer certyfikatu.
Jesteśmy instytucją szkoleniową, która posiada w statucie zapis o doskonaleniu nauczycieli, co uprawnia uczestników do ubiegania się o zwrot środków za szkolenie z funduszu przeznaczonego w placówkach na doskonalenie nauczycieli jak również wystawiamy faktury dla placówek oświatowych – art. 70a ust. 3a pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 967 z późn. zm.).