Multisensoryczne formy wspierania rozwoju dzieci i młodzieży. Zastosowanie Metody Porannego Kręgu w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym oraz wczesnoszkolnym, a także z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością
Multisensoryka jest dziś na czasie! Nie tylko dlatego, że jest modna, kolorowa, ale przede wszystkim dlatego, że jest zaszczepia ciekawość poznawczą, otwartość i elastyczność, aktywizuje zmysły i prowadzi je do lepszej współpracy, tak by reakcje adaptacyjne człowieka były spójne i adekwatne do bodźca i sytuacji.
Szkolenie obecnie w formie 365 dniowego (rok) dostepu do szkolenia nagranego na platformie e-learningowej.
Jesteśmy instytucją szkoleniową, która posiada w statucie zapis o doskonaleniu nauczycieli, co uprawnia uczestników do ubiegania się o zwrot środków za szkolenie z funduszu przeznaczonego w placówkach na doskonalenie nauczycieli jak również wystawiamy faktury dla placówek oświatowych – art. 70a ust. 3a pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 967 z późn. zm.).
Ostatnie dni "Jesiennej Promocji 2024" w CENTRUM SENS
Z tej okazji mamy dla Ciebie:
1. Kurs w promocyjnej cenie 199,00 zł.
2. Dostęp do kursu przez ROK (365 dni) - korzystaj, ile chcesz, wracaj do materiałów, kiedy potrzebujesz.
3. Certyfikat w formie papierowej - wysyłany pocztą.
Cena regularna 324,00 zł.
(cena z ostatnich 30 dni: 234,00 zł.)
Stymulacja polisensoryczna metodą Porannego kręgu to poznawanie świata poprzez świat, wszystkimi zmysłami: wzrokiem, słuchem, węchem, smakiem, dotykiem, całym sobą. Poznawanie świata takim, jakim jest on w istocie za pomocą wrażeń dostarczanych przez świat przyrody.
Zapraszamy na szkolenie - praktyczne spotkanie z metodą Porannego kręgu:
- aż 20 godzin dydaktycznych: teoria łączona z aspektami praktycznymi w płynny i przenikający się sposób, pokazujemy jak pracować polisensorycznie: jak wplatać elementy nauczania polisensorycznego (wielozmysłowego), jak stymulować multisensorycznie rozwój dziecka, jak w sposób praktyczny korzystać z metody Porannego kręgu lub jej elementów.
- każdy uczestnik kursu ma możliwość skorzystać z 1 spotkania online na żywo (w realnym kontakcie z prowadzącym) organizowanego w wymiarze 3 godzin dydaktycznych, w czasie którego można zadać pytania, omówić opracowane narzędzia, etc.,
- stawiamy przede wszystkim na praktyczny wymiar szkolenia: bazujemy na materiałach filmowych pokazujących realną pracę polisensoryczną na żywiołach/porach roku, wskazujemy, jakie rekwizyty i pomoce wykorzystać, omawiamy przykładowe konspekty zajęć i plany pracy z wykorzystaniem polisensorycznych metod stymulacji,
- co ważne: każdy uczestnik tworzy własne narzędzia: scenariusze zajęć, plany pracy,
- dostęp do szkolenia przez 365 dni (rok)- możesz wrócić do materiałów w dowolnej chwili, powtórzyć, obejrzeć wielokrotnie.
Szkolenie kończy się uzyskaniem certyfikatu (ukończenia szkolenia) i przygotowuje do:
- tworzenia programów zajęć indywidualnych oraz grupowych z wykorzystaniem multisensorycznych form pracy bazujących na Porannym kręgu,
- prowadzenia zajęć multisensorycznych w formie indywidualnej oraz grupowej z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi, także z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi z zaburzeniami i niepełnosprawnością.
Z uwagi na fakt, że odwzorowujemy strukturę szkolenia stacjonarnego, traktujemy szkolenie jak szkolenie stacjonarne. Na certyfikacie nie ma informacji o formie prowadzenia szkolenia (online).
Każdy uczestnik otrzymuje:
- bogate materiały dydaktyczne przypisane do każdego z modułów, zawierajace podsumowanie omawianych, prezentowanych informacji, m.in.: etapy prowadzenia zajęć, omówienie każdej z pór roku, pomysły na zmysły, symbolikę żywiołów, kolorów, dźwięków, zapachów, etc.,
- Konspekty zajęć (do wykorzystania podczas prowadzenia zajęć),
- Plany pracy (do wykorzystania podczas prowadzenia zajęć),
- autorskie Multisensoryczne karty ruchowo-naśladowcze©.
Program szkolenia:
1. Wprowadzenie do multisensorycznych zajęć metodą Porannego kręgu:
- geneza
- przeznaczenie
- cele
- założenia
2. Etapy prowadzenia zajęć:
- prezentacja materiału filmowego zawierajaćego zajęcia metodą Porannego kręgu
- etapy prowadzenia zajęć stymulujących/rozwijających polisensorycznie
- omówienie każdego z etapów z osobna, sposobów pracy
3. Bogactwo świata przyrody i jego symbolika:
- żywioły - ich symbolika oraz wpływ na człowieka
- elementy chromoterapii
- elementy aromaterapii
- elementy terapii dźwiękiem - świadomość wpływu określonych dźwięków oraz muzyki na funkcjonowanie człowieka
- wrażenia termiczne i ich znaczenie
4. Pomysły na zmysły:
- wpływ zmysłów na funkcjonowanie człowieka,
- związki metody z integracją sensoryczną,
- elementy neuropsychologii,
- stymulacja poszczególnych zmysłów podczas pracy metodą Porannego kręgu,
- omówienie na materiale filmowym, w jaki sposób odbywa się stymulacja poszczegółnych zmysłów oraz polimodalna,
- pomysły na stymulowanie poszczególnych zmysłów,
- cele kierunkowe zajęć związane ze stymulacją zmysłów.
5. Pory roku i ich symbolika oraz związana z nimi stymulacja zmysłów:
- szczegółowe omówienie symboliki, rekwizytów dla poszczególnych pór roku,
- prezentacja w materiale filmowym pomysłów na opowieść o porze roku,
- prezentacja rekwizytów i pomocy adekwatnych do danej pory roku,
- prezentacja na materiale filmowym, w jaki sposób może wyglądać praca z żywiołem danej pory roku,
- wykorzystanie materiału nie tylko przyrodniczego w prowadzonych zajęciach,
- w jaki sposób prowadzić zajęcia w zależności od pory roku, wieku odbiorców, specjalnych potrzeb edukacyjnych - dostosowywanie do realiów pracy i grupy.
6. Potrzeby i ich zaspokojanie oraz stymulacja podczas zajęć multisensorycznych:
- omówienie potrzeb,
- omówienie, jakie ważne potrzeby zaspokajane są podczas zajęć
- w jaki sposób stymulować potrzeby wyższego rzędu.
7. Kompetencje intra i interpersonalne rozwijane podczas zajęć:
- emocjonalne,
- związane ze sferą społeczną,
- poczuciem sprawstwa i odpowiedzialności.
8. Pomoce, rekwizyty, inspiracje:
- omówienie i prezentacja gier, pomocy dydaktycznych i rekwizytów przydatnych podczas prowadzenia zajęć,
- prezentacja autroskich Multisensorycznych kart ruchowo-naśladowczych© oraz pomysły na ich wykorzystanie.
9. Konspekty oraz plany pracy z grupą:
- prezentacja i omówienie przykładowych konspektów zajęć dla 3 pór roku,
- prezentacja i omówienie przykładowych planów pracy dla 2 różnych grup odbiorczych.
10. Zadania praktyczne:
opracowanie własnego konspektu zajęć,
opracowanie własnego planu pracy z grupą.