Internet, gry i media społecznościowe – jak dbać o higienę cyfrową uczniów. Szkolenie online

Nowy rok szkolny to zawsze nowe wyzwania - zdobądź z nami nową wiedzę i umiejętności zgodnie z kierunkami polityki oświatowej w rpoku szkolnym 2025/2026.
Higiena cyfrowa to kluczowa i niezwykle ważna umiejetność w dzisiejszym świecie, który przestał być tylko analogowy, a przeniósł się do sieci.
Szkolenie odpowiada na 3 z podstawowych kierunków polityki oświatowej na rok szkolny 2025/2026!
Znajomość szans i zagrożeń rzeczywistości online, w której zanurzone są dzisiejsze dzieci i młodzież to klucz do zrozumienia młodych pokoleń, nawiązania z nimi dialogu i szansa na odpowiednią ich edukację w kontekście bezpieczeństwa w sieci jak również nauczenia ich higieny cyfrowej.
Zdobądź wiedzę dot. :
- aktywności dzieci i młodzieży w Internecie
- szans i zagrożeń, jakie przed nimi stoją
- higieny cyfrowej
Zyskaj:
- nową perspektywę patrzenia na media społecznościowe, gry online, komunikatory i tego, do czego służą dzieciom i młodzieży
- pomysły i inspiracje jak rozmawiać z uczniami na tematy związane z Internetem, mediami spolecnzościowymi, grami bez krytykowania, oceniania, obwiniania
- konkretne narzędzia do pracy
Cel szkolenia:
- wyposażenie nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych w aktualną wiedzę, która pozwoli skutecznie edukować, działać profilaktycznie i odpowiednio reagować na ewentualne problemy.
- Dostarczenie inspiracji i narzędzi jak uczyć wychowanków korzystania z technologii w sposób bezpieczny, zrównoważony i wspierający ich dobrostan.
- ukazanie roli Internetu w życiu dzieci, zasad higieny cyfrowej, zagrożeń i szans płynących z sieci, aby ułatwić nauczycielom, pedagogom, psychologom szkolnym zrozumienie i wspieranie uczniów oraz prowadzenie rozmów z rodzicami w zakresie cyfrowych zagrożeń oraz higieny cyfrowej.
- wsparcie w realizacji podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej w roku szkolnym 2025/2026 (Promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci. Rozwijanie umiejętności krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Profilaktyka przemocy rówieśniczej. Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych. Promocja zdrowego trybu życia w szkole - kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych)
Szkolenie ma charakter kompleksowy, obejmuje aspekty:
- techniczne (np. czas ekranowy, bezpieczeństwo online),
- psychologiczne (wpływ na emocje, koncentrację)
- i społeczne (wpływ na relacje)
Nasze szkolenie to:
- 6 godzin dydaktycznych w formie: nagrań video. Nie musisz rezerwować weekendu lub kilku popołudni. Szkolisz się, kiedy chcesz i ile chcesz.
- praktyczne podejście do tematu.
- odpowiedź na współczesne wyzwania wychowawcze, jakie stoją przed szkołą
- pomoc w realizacji kierunków polityki oświatowej w roku szkolnym 2025/2026
- materiały dydaktyczne - zarówno merytoryczne jak i gotowce do pracy z grupą/indywidualnej. Są to m.in.:
- Gotowe pytania do rozmów/dyskusji/godzin wychowawczych z uczniami
- Przykładowa ankieta dot. korzystania z Internetu do przeprowadzenia w klasie
- Przykładowy Regulamin grupy klasowej na komunikatorze
- Pomysły na wykorzystanie mechanizmów motywujących z gier w klasie/na lekcji
- Przykładowy szkolny Regulamin korzystania z telefonów
- Jak rozmawiać z uczniami o grach i mediach społecznościowych – zasady oraz podpowiedzi komunikatów, treści, pytań
Oferta promocyjna na DZIEŃ DOBRY w nowym roku szkolnym 2025/2026:
1. Szkolenie w promocyjnej cenie: 199,00 zł.
2. W GRATISIE do szkolenia:
- Ćwiczenia z myślenia krytycznego wobec treści internetowych dostosowane do wieku i możliwości uczniów klas 1-3, 4-6 oraz 7-8 szkoły podstawowej
- 3 scenariusze godzin wychowawczych z zakresu higieny cyfrowej dostosowane do wieku i możliwości uczniów: klasy 1-3, 4-6 oraz 7-8 szkoły podstawowej
3. Dostęp do materiałów szkoleniowych przez 3 miesiące (90 dni) - korzystaj, ile chcesz, wracaj do materiałów, kiedy potrzebujesz.
4. Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia zgodne z Rozporządzeniem MEN w sprawie Placówek Doskonalenia Nauczycieli w formie papierowej - wysyłane pocztą.
5. Łącznie 6 godzin dydaktycznych.
Cena regularna 249,00 zł.
*Promocyjna cena obowiązuje w dniach 01-15.09.2025 r.
*Promocyjna cena + GRATIS obowiązuje do dnia 15.09.2025 !
Aby zapisać się na szkolenie kliknij w link - zapisy przez naszą platformę e-learningową.
Jesteśmy instytucją szkoleniową, która posiada w statucie zapis o doskonaleniu nauczycieli, co uprawnia uczestników do ubiegania się o zwrot środków za szkolenie z funduszu przeznaczonego w placówkach na doskonalenie nauczycieli jak również wystawiamy faktury dla placówek oświatowych – art. 70a ust. 3a pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 967 z późn. zm.).
Szkolenie prowadzi Beata Sobczyk - certyfikowana edukatorka rodziców, certyfikowana edukatorka cyfrowego dobrostanu, trenerka higieny cyfrowej, specjalistka w zakresie profilaktyki e-uzależnień oraz świadomego korzystania z technologii w rodzinie. Prowadzi szkolenia, webinary i konsultacje dla rodziców, nauczycieli oraz firm, pomagając zrozumieć, jak budować zdrowe nawyki cyfrowe i wspierać dzieci oraz nastolatki w świecie nowych technologii
Program szkolenia (6 godzin dydaktycznych):
- Internet w życiu dzieci
- Świat cyfrowy - naturalne środowisko dzieci i młodzieży
- Świat cyfrowy - jak zaspokaja naturalne potrzeby każdego człowieka
- Świat cyfrowy - jak zaspokaja potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży
- Szanse i zagrożenia płynące z Internetu
- Mechanizmy podtrzymywania naszej aktywności w Internecie
- Cel Internetu i świata cyfrowego - utrzymanie uwagi.
- Jak działa dopamina i pętla dopaminowa.
- Mechanizmy oddziałujące na mechanizm nagrody
- Trudności z wyłączaniem się ze świata online (Uzależnienie od ekranów i FOMO -fear of missing out)
- Uzależnienie vs nadużywanie vs użytkowanie szkodliwe
- Symptomy uzależnienia behawioralnego.
- Cel edukacyjno-wychowawczy higieny cyfrowej - równowaga.
- Uczniowie i ich czas w Internecie
- Statystyki i fakty - ile czasu dzieci spędzają online
- Pierwsze kroki dzieci w Internecie - od kiedy
- Na co uczniowie przeznaczają czas spędzany w Internecie.
- Uczniowie i komunikatory
- Charakterystyka komunikatorów
- Czas spędzany w komunikatorach
- Typowe zachowania w grupach klasowych
- Problemy związane z grupami klasowymi
- Dobre praktyki do omówienia w klasie
- Gry online
- Co nauczyciel powinien wiedzieć o grach online?
- Gry online - perspektywa dorosłych i uczniów.
- Jak uczniowie wybierają gry, w które grają?
- Oznaczenia PEGI.
- Co daje granie w gry? Jakie umiejętności można ćwiczyć grając?
- Mechanizmy uzależniające w grach
- Higiena gracza - jak sobie radzić z największymi wyzwaniami.
- Mechanizmy motywujące w grach a ich wykorzystanie na lekcji
- Znajomość mechanizmów utrzymujących uwagę i zaangażowanie w grach
- Przykłady zastosowania i przeniesienia mechanizmów motywujących z gier do szkoły/na lekcje
- Dzieci, młodzież, uczniowie a media społecznościowe
- Specyfika mediów społecznościowych
- Dane dotyczące spędzania czasu w mediach społecznościowych
- Największe zagrożenia płynące z mediów społecznościowych
- b. Zjawiska społeczne: viralowe wyzwania, trendy, influencerzy
c. Samoocena, obraz ciała i presja w mediach społecznościowych - Główne platformy: TikTok, Instagram, YouTube, Snapchat – czym przyciągają dzieci
- Bezpieczne korzystanie z mediów społecznościowych
- Zagrożenia w Internecie dla dzieci i młodzieży i konieczność uważności
- Uzależnienie od ekranów i FOMO (fear of missing out)
- Cyberprzemoc, hejt i trolling
- Odpowiednie reagowanie
- Uważność, życzliwość, zainteresowanie, wspieranie i udzielanie pomocy zamiast krytyki i oskarżania jako podstawa profilaktyki i pomocy
- Jak rozmawiać z uczniami o grach i mediach społecznościowych bez straszenia
- Dobre praktyki w szkole
- Edukacja o bezpieczeństwie online (podstawowe zasady)
- Zasady zamiast zakazów
- Edukacja zdrowotna - filary higieny cyfrowej
- Budowanie krytycznego myślenia wobec treści w sieci\
- Jak rozmawiać z rodzicami o Internecie i higienie cyfrowej?
- Udostępnianie wizerunku uczniów.
- Higiena cyfrowa
- czym jest higiena cyfrowa
- czego powinny dotyczyć zasady higieny cyfrowej
- Zarządzanie czasem ekranowym w szkole i domu
- Budowanie zdrowych nawyków cyfrowych u uczniów
Materiały dla uczestników:
- Podsumowanie merytoryczne lekcji
- Rodzaje gier online ich funkcje
- Słowniczek zagrożeń w Internecie
- Gotowce:
- Gotowe pytania do rozmów/dyskusji/godzin wychowawczych z uczniami
- Inspiracje jak uczyć się „mądrych” rzeczy z Internetu
- Potrzeby uczniów – ryzyka i zagrożenia z realizowania ich w Internecie wraz z propozycjami realizacji ich offline w szkole – świetna pomoc do przeprowadzenia zajęć z uczniami
- Przykładowa ankieta dot. korzystania z Internetu do przeprowadzenia w klasie
- Przykładowy Regulamin grupy klasowej w komunikatorze
- Pomysły na wykorzystanie mechanizmów motywujących z gier w klasie/na lekcji
- Przykładowy szkolny Regulamin korzystania z telefonów
- Jak rozmawiać z uczniami o grach i mediach społecznościowych – zasady oraz podpowiedzi komunikatów, treści, pytań
Jesteśmy EKO. Dbamy o środowisko i staramy się redukować zanieczyszczenia i śmieci!
W trosce o środowisko wszystkie materiały na nasze szkolenie uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej, czyli pobierają platformy e-learningowej, pod każdą lekcją znajdują sie dedykowane materiały do pobrania w formacie pdf..
Dzięki temu staramy się:
- zadbać o nasze lasy i nie marnować papieru
- zmniejszyć ilość używanego plastiku używanego do oprawy materiałów oraz ich wysyłania kurierem
- nie generować spalin i innych zanieczyszczeń środowiska związanych z przewozem materiałów.
Teraz wszystkie materiały nasi uczestnicy mają pod ręką, w wersji, którą mogą powielać w zależności od potrzeb.