Centrum Szkoleniowo – Terapeutyczne SENS

Sens życia zmienia się z dnia na dzień i w zależności od człowieka.

Jonathan Carroll

 Internet, gry i media społecznościowe – jak dbać o higienę cyfrową uczniów. Szkolenie online

 Internet, gry i media społecznościowe – jak dbać o higienę cyfrową uczniów. Szkolenie online

Nowy rok szkolny to zawsze nowe wyzwania - zdobądź z nami nową wiedzę i umiejętności zgodnie z kierunkami polityki oświatowej w rpoku szkolnym 2025/2026.

Higiena cyfrowa to kluczowa i niezwykle ważna umiejetność w dzisiejszym świecie, który przestał być tylko analogowy, a przeniósł się do sieci.

 
Szkoleniowa nowość na rok szkolny 2025/2026 -
 
 Internet, gry i media społecznościowe – jak dbać o higienę cyfrową uczniów
 

Szkolenie odpowiada na 3 z podstawowych kierunków polityki oświatowej na rok szkolny 2025/2026!

Znajomość szans i zagrożeń rzeczywistości online, w której zanurzone są dzisiejsze dzieci i młodzież to klucz do zrozumienia młodych pokoleń, nawiązania z nimi dialogu i szansa na odpowiednią ich edukację w kontekście bezpieczeństwa w sieci jak również nauczenia ich higieny cyfrowej.

Zdobądź wiedzę dot. :

  • aktywności dzieci i młodzieży w Internecie
  • szans i zagrożeń, jakie przed nimi stoją
  • higieny cyfrowej

Zyskaj:

  • nową perspektywę patrzenia na media społecznościowe, gry online, komunikatory i tego, do czego służą dzieciom i młodzieży
  • pomysły i inspiracje jak rozmawiać z uczniami na tematy związane z Internetem, mediami spolecnzościowymi, grami bez krytykowania, oceniania, obwiniania
  • konkretne narzędzia do pracy

Cel szkolenia:

  • wyposażenie nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych w aktualną wiedzę, która pozwoli skutecznie edukować, działać profilaktycznie i odpowiednio reagować na ewentualne problemy.
  • Dostarczenie inspiracji i narzędzi jak uczyć wychowanków korzystania z technologii  w sposób bezpieczny, zrównoważony i wspierający ich dobrostan.
  • ukazanie roli Internetu w życiu dzieci, zasad higieny cyfrowej, zagrożeń i szans płynących z sieci, aby ułatwić nauczycielom, pedagogom, psychologom szkolnym zrozumienie i wspieranie uczniów oraz prowadzenie rozmów z rodzicami w zakresie cyfrowych zagrożeń oraz higieny cyfrowej.
  • wsparcie w realizacji podstawowych kierunków realizacji polityki oświatowej w roku szkolnym 2025/2026 (Promowanie higieny cyfrowej i bezpiecznego poruszania się w sieci. Rozwijanie umiejętności krytycznej analizy informacji dostępnych w Internecie. Profilaktyka przemocy rówieśniczej. Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych. Promocja zdrowego trybu życia w szkole - kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych) 

Szkolenie ma charakter kompleksowy, obejmuje aspekty:

  • techniczne (np. czas ekranowy, bezpieczeństwo online),
  • psychologiczne (wpływ na emocje, koncentrację)
  • i społeczne (wpływ na relacje)

 

Nasze szkolenie to:

  • 6 godzin dydaktycznych w formie: nagrań video. Nie musisz rezerwować weekendu lub kilku popołudni. Szkolisz się, kiedy chcesz i ile chcesz.  
  • praktyczne podejście do tematu.
  • odpowiedź na współczesne wyzwania wychowawcze, jakie stoją przed szkołą
  • pomoc w realizacji kierunków polityki oświatowej w roku szkolnym 2025/2026 
  • materiały dydaktyczne -  zarówno merytoryczne jak i gotowce do pracy z grupą/indywidualnej. Są to m.in.: 
- podsumowania do każdej lekcji
- Gotowe pytania do rozmów/dyskusji/godzin wychowawczych z uczniami
- Przykładowa ankieta dot. korzystania z Internetu do przeprowadzenia w klasie
- Przykładowy Regulamin grupy klasowej na komunikatorze
- Pomysły na wykorzystanie mechanizmów motywujących z gier w klasie/na lekcji
- Przykładowy szkolny Regulamin korzystania z telefonów
- Jak rozmawiać z uczniami o grach i mediach społecznościowych – zasady oraz podpowiedzi komunikatów, treści, pytań

 

 Oferta promocyjna na DZIEŃ DOBRY w nowym roku szkolnym 2025/2026:

1. Szkolenie w promocyjnej cenie: 199,00 zł.

2. GRATISIE do szkolenia:

  • Ćwiczenia z myślenia krytycznego wobec treści internetowych dostosowane do wieku i możliwości uczniów klas 1-3, 4-6 oraz 7-8 szkoły podstawowej
  • 3 scenariusze godzin wychowawczych z zakresu higieny cyfrowej dostosowane do wieku i możliwości uczniów: klasy 1-3, 4-6 oraz 7-8 szkoły podstawowej

3. Dostęp do materiałów szkoleniowych przez 3 miesiące (90 dni) - korzystaj, ile chcesz, wracaj do materiałów, kiedy potrzebujesz.

4. Zaświadczenie o ukończeniu szkolenia zgodne z Rozporządzeniem MEN w sprawie Placówek Doskonalenia Nauczycieli w formie papierowej - wysyłane pocztą.

5. Łącznie 6 godzin dydaktycznych.

Cena regularna 249,00 zł.

*Promocyjna cena obowiązuje w dniach 01-15.09.2025 r.

 

 *Promocyjna cena + GRATIS obowiązuje do dnia 15.09.2025 !

 Aby zapisać się na szkolenie kliknij w link - zapisy przez naszą platformę e-learningową.

 

Jesteśmy instytucją szkoleniową, która posiada w statucie zapis o doskonaleniu nauczycieli,  co uprawnia uczestników do ubiegania się o zwrot środków za szkolenie z funduszu  przeznaczonego w placówkach na doskonalenie nauczycieli jak również wystawiamy faktury dla placówek oświatowych – art. 70a ust. 3a pkt 1 ustawy z dnia  26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 967 z późn. zm.). 

 
NODN "Akademia SENS" został wpisany z dniem 25 lipca 2025 roku pod numerem 198 do Ewidencji Niepublicznych Placówek Doskonalenia Nauczycieli województwa mazowieckiego prowadzonej przez Samorząd Wójewództwa Mazowieckiego (Zaświadczenie nr 198/NPDN/2025) oraz posiada akredytację Mazowieckiego Kuratora Oświaty. 

 

Szkolenie prowadzi Beata Sobczyk - certyfikowana edukatorka rodziców, certyfikowana edukatorka cyfrowego dobrostanu, trenerka higieny cyfrowej, specjalistka w zakresie profilaktyki e-uzależnień oraz świadomego korzystania z technologii w rodzinie. Prowadzi szkolenia, webinary i konsultacje dla rodziców, nauczycieli oraz firm, pomagając zrozumieć, jak budować zdrowe nawyki cyfrowe i wspierać dzieci oraz nastolatki w świecie nowych technologii

 

Program szkolenia (6 godzin dydaktycznych):

  1. Internet w życiu dzieci
  • Świat cyfrowy - naturalne środowisko dzieci i młodzieży
  • Świat cyfrowy - jak zaspokaja naturalne potrzeby każdego człowieka
  • Świat cyfrowy - jak zaspokaja potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży
  • Szanse i zagrożenia płynące z Internetu
  1. Mechanizmy podtrzymywania naszej aktywności w Internecie
  • Cel Internetu i świata cyfrowego - utrzymanie uwagi. 
  • Jak działa dopamina i pętla dopaminowa. 
  • Mechanizmy oddziałujące na mechanizm nagrody
  • Trudności z wyłączaniem się ze świata online (Uzależnienie od ekranów i FOMO -fear of missing out)
  • Uzależnienie vs nadużywanie vs użytkowanie szkodliwe
  • Symptomy uzależnienia behawioralnego. 
  • Cel edukacyjno-wychowawczy higieny cyfrowej  - równowaga.
  1. Uczniowie i ich czas w Internecie
  • Statystyki i fakty - ile czasu dzieci spędzają online
  • Pierwsze kroki dzieci w Internecie - od kiedy
  • Na co uczniowie przeznaczają czas spędzany w Internecie.
  1. Uczniowie i komunikatory
  • Charakterystyka komunikatorów
  • Czas spędzany w komunikatorach
  • Typowe zachowania w grupach klasowych
  • Problemy związane z grupami klasowymi 
  • Dobre praktyki do omówienia w klasie
  1. Gry online
  • Co nauczyciel powinien wiedzieć o grach online?
  • Gry online - perspektywa dorosłych i uczniów. 
  • Jak uczniowie wybierają gry, w które grają? 
  • Oznaczenia PEGI. 
  • Co daje granie w gry? Jakie umiejętności można ćwiczyć grając? 
  • Mechanizmy uzależniające w grach
  • Higiena gracza - jak sobie radzić z największymi wyzwaniami.
  1. Mechanizmy motywujące w grach a ich wykorzystanie na lekcji
  • Znajomość mechanizmów utrzymujących uwagę i zaangażowanie w grach
  • Przykłady zastosowania i przeniesienia mechanizmów motywujących z gier do szkoły/na lekcje
  1. Dzieci, młodzież, uczniowie a media społecznościowe
  • Specyfika mediów społecznościowych
  • Dane dotyczące spędzania czasu w mediach społecznościowych
  • Największe zagrożenia płynące z mediów społecznościowych
  • b. Zjawiska społeczne: viralowe wyzwania, trendy, influencerzy
    c. Samoocena, obraz ciała i presja w mediach społecznościowych
  • Główne platformy: TikTok, Instagram, YouTube, Snapchat – czym przyciągają dzieci
  • Bezpieczne korzystanie z mediów społecznościowych
  1. Zagrożenia w Internecie dla dzieci i młodzieży i konieczność uważności
  • Uzależnienie od ekranów i FOMO (fear of missing out)
  • Cyberprzemoc, hejt i trolling
  • Odpowiednie reagowanie
  • Uważność, życzliwość, zainteresowanie, wspieranie i udzielanie pomocy zamiast krytyki i oskarżania jako podstawa profilaktyki i pomocy
  1. Jak rozmawiać z uczniami o grach i mediach społecznościowych bez straszenia
  2.  Dobre praktyki w szkole
  • Edukacja o bezpieczeństwie online (podstawowe zasady)
  • Zasady zamiast zakazów
  • Edukacja zdrowotna - filary higieny cyfrowej 
  • Budowanie krytycznego myślenia wobec treści w sieci\
  • Jak rozmawiać z rodzicami o Internecie i higienie cyfrowej?
  • Udostępnianie wizerunku uczniów. 
  1.  Higiena cyfrowa
  • czym jest higiena cyfrowa
  • czego powinny dotyczyć zasady higieny cyfrowej
  • Zarządzanie czasem ekranowym w szkole i domu
  • Budowanie zdrowych nawyków cyfrowych u uczniów

Materiały dla uczestników:

  1. Podsumowanie merytoryczne lekcji
  2. Rodzaje gier online ich funkcje
  3. Słowniczek zagrożeń w Internecie
  4. Gotowce:
  • Gotowe pytania do rozmów/dyskusji/godzin wychowawczych z uczniami
  • Inspiracje jak uczyć się „mądrych” rzeczy z Internetu
  • Potrzeby uczniów – ryzyka i zagrożenia z realizowania ich w Internecie wraz z propozycjami realizacji ich offline w szkole – świetna pomoc do przeprowadzenia zajęć z uczniami
  • Przykładowa ankieta dot. korzystania z Internetu do przeprowadzenia w klasie
  • Przykładowy Regulamin grupy klasowej w komunikatorze
  • Pomysły na wykorzystanie mechanizmów motywujących z gier w klasie/na lekcji
  • Przykładowy szkolny Regulamin korzystania z telefonów
  • Jak rozmawiać z uczniami o grach i mediach społecznościowych – zasady oraz podpowiedzi komunikatów, treści, pytań

 

Jesteśmy EKO. Dbamy o środowisko i staramy się redukować zanieczyszczenia i śmieci!

W trosce o środowisko wszystkie materiały na nasze szkolenie uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej, czyli pobierają platformy e-learningowej, pod każdą lekcją znajdują sie dedykowane materiały do pobrania w formacie pdf..

Dzięki temu staramy się:

- zadbać o nasze lasy i nie marnować papieru

- zmniejszyć ilość używanego plastiku używanego do oprawy materiałów oraz ich wysyłania kurierem

- nie generować spalin i innych zanieczyszczeń środowiska związanych z przewozem materiałów.

Teraz wszystkie materiały nasi uczestnicy mają pod ręką, w wersji, którą mogą powielać w zależności od potrzeb. 


« wstecz