Centrum Szkoleniowo – Terapeutyczne SENS

Sens życia zmienia się z dnia na dzień i w zależności od człowieka.

Jonathan Carroll

Trudne dziecko, niepokorny uczeń. Jak sobie radzić z problemowym i agresywnym zachowaniem dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

Trudne dziecko, niepokorny uczeń. Jak sobie radzić z problemowym i agresywnym zachowaniem dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

Zostań Trenerem profilaktyki zachowań problemowych dzieci©.

 

Weź udział w kursie pt.: "Trudne dziecko, niepokorny uczeń. Jak sobie radzić z problemowym i agresywnym zachowaniem dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym"

- kurs online w formie nagrań video 

Nasz nowy, autorski kurs, który jest oparty o:

  • przypadki "z życia wzięte" - wynikające z doświadczeń oraz konsultacji z nauczycielami, psychologami, specjalistami z poradni,
  • rozwiązania sprawdzone w praktyce (zajęcia grupowe, indywidualne),
  • praktyczne działania w ramach zajęć lekcyjnych, w szkole/przedszkolu, 
  • metody pracy mające swoje podstawy w psychologii behawioralnej, poznawczej oraz humanistycznej
  • techniki zmiany zachowania oraz motywowania do zmiany
  • zapisy USTAWY z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw oraz Standardów ochrony małoletnich

 

Przygtowaliśmy dla Ciebie: 

1. Kurs w cenie 279,00 zł.

2. Dostęp do kursu przez ROK (365 dni) - korzystaj, ile chcesz, wracaj do materiałów, kiedy potrzebujesz.

3. Certyfikat Trenera profilaktyki zachowań problemowych© w formie papierowej - wysyłany pocztą.

4. Łącznie 24 godziny nagrań video!

 

Aby zapisać się na kurs kliknij na link - zapisy przez naszą platformę e-learningową.

Nasze szkolenie to:

  • 30 godzin dydaktycznych w formie: nagrań video (24 godziny dydaktyczne), konsultacji (videokonferencje) oraz praktycznych ćwiczeń. Nie musisz rezerwować całego weekendu lub kilku popołudni. Szkolisz się, kiedy chcesz i ile chcesz. 
  • Dostęp do kursu jest aż na ROK (365 dni)
  • Praktyczne podejście do tematu - na naszych szkoleniach teoria jest tylko punktem wyjścia, podsumowaniem, nie celem samym w sobie. Proponujemy Wam nasze rozwiązania, pomysły, chcemy Was zainspirować, ale przede wszystkim szukamy rozwiązań do konkretnych przypadków i problemów
  • Bogate materiały dydaktyczne i pomoce dydaktyczno-terapeutyczne - zarówno merytoryczne jak i gotowce do pracy z grupą/indywidualnej. Są to m.in.: 

           - Scenariusze trudnych zachowań,

            - Propozycje interwencji do konkretnych przypadków,

            - Autorskie karty dydaktyczno-terapeutyczne pogrupowane w zestawy, dopasowane do wieku odbiorców: Karty zasad, Karty szansy (zamiast negatywistycznie ostrzeżenia ;) ),

            - Karty konsekwencji, Karty przywilejów, Karty Sygnalizatory (związane z regulacją natężenia głośności grupy oraz możliwości przemieszczania się w czasie zajęć), 

            - narzędzia wspierające motywowanie do zmiany zachowania,
  • Liczne, praktyczne odniesienia do USTAWY z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw oraz Standardów ochrony małoletnich wraz z autorskimi propozycjami działań profilaktycznych
  • Każdy uczestnik kursu ma możliwość skorzystać ze spotkania online na żywo (w realnym kontakcie z prowadzącym) organizowanego cyklicznie w wymiarze 3 godzin dydaktycznych, w czasie którego można zadać pytania, omówić opracowane narzędzia, etc. A jeżeli zajdzie taka potrzeba można wziąć udział w konsultacji kilkakrotnie - wystarczy zgłosić takie zapotrzebowanie, a na pewno zaproponujemy pierwszy wolny termin.

  

Kurs kończy się uzyskaniem certyfikatu Trenera profilaktyki zachowań problemowych dzieci© i przygotowuje do opracowywania i wdrażania:

  • programów profilaktycznych zachowań problemowych: trudnych, agresywnych, nieakceptowanych społecznie,
  • planów interwencji zarówno dot. dzieci przejawiających zachowania problemowe jak i dzieci padajacych ofiarą ich zachowania
  • rozwiązań z poziomu grupy/klasy jak i placówki

Otrzymają Państwo od nas:

  • Certyfikat Sens ukończenia kursu Trudne dziecko, niepokorny uczeń. Jak sobie radzić z problemowym i agresywnym zachowaniem dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym© oraz Trenera profilaktyki zachowań problemowych dzieci© (na jednym dyplomie)
  • Zaświadczenie o ukończeniu kursu i nabyciu wiedzy i umiejętności (wg wzoru MEN) - (zaświadczenie zabezpieczone znakiem holograficznym z indywidualnym numerem)

Z uwagi na fakt, że odwzorowujemy strukturę szkolenia stacjonarnego, traktujemy ten kurs jak szkolenie stacjonarne. Na certyfikacie i zaświadczeniu nie ma informacji o formie prowadzenia szkolenia (online).

 

Otrzymują Państwo certyfikaty/zaświadczenia poświadczające nabycie wiedzy i umiejętności i dlatego kurs kończy się zaliczeniem w formie testu oraz ćwiczeń praktycznych (w formie kart pracy, zadań do wykonania).

   

Program:

Moduł 1: Zachowania trudne i problemowe (4 lekcje)

W module:

  • teoretyczne wprowadzenie do tematu kursu
  • praktyczne ćwiczenie na rozpoznawanie form agresji na konkretnych przypadkach z życia wziętych
  • Przyczyny i funkcje zachowań trudnych i problemowych

Moduł 2: "Okulary" na trudności rozwojowe zależnie od wieku dziecka (3 lekcje)

W module:

  • poznasz prawidłowości rozwojowe związane ze sferą emocjonalno-społeczną dzieci między 3 a 10 r.ż.
  • odnosić będziemy się do przypadków trudnych zachowań

Moduł 3: "Okulary" na ADHD, ODD, zaburzenia ze spektrum autyzmu, niedostosowanie społeczne i trudności emocjonalne (4 lekcje)

W module:

  • poznasz wpływ zaburzeń zachowania, emocjonalnych, całościowych zaburzeń rozwoju na występowanie trudności przystosowawczych i zachowań problemowych u dzieci,
  • odnosić będziemy się do przypadków trudnych zachowań,
  • poznasz narzędzie do oceny zachowań (Check-lista alarmowa),
  • Co powinno nas zaniepokoić - czyli na co nie przymykajmy oczu. Określenie, jakie problemy dziecka powinny zaalarmować nauczyciela/rodzica

Moduł 4: Trudne dzieci czy trudne sytuacje, w których są dzieci (1 lekcja)

W module:

  • przyjrzymy się trudnym zachowaniom przez pryzmat czynników zewnętrznych, niezależnych od dziecka
  • co może być dla dziecka sytuacją trudną i jak wtedy działa. 
  • "Okulary" na trudności przeżywane przez dziecko w życiu osobistym, domowym, relacjach z rówieśnikami i ich wpływ
  • dowiesz się, jakie zachowania dziecka mogą wskazywać, że jest ono krzywdzone
  • spojrzymy na zachowania dzieci przez pryzmat USTAWY z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw, która  nakłada na placówki oświatowe obowiązek rozpoznawania i reagowania na czynniki ryzyka i symptomy krzywdzenia dzieci

Moduł 5: Elementy diagnozy i obserwacji, by zrozumieć zachowanie "od środka" (4 lekcje)

W module:

  • założenia obserwacji zachowania
  • praktyczne zastosowanie arkusza obserwacji na przykładach dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych
  • jak określać trudne zachowania, ich przebieg, uwarunkowania i konsekwencje
  • zmiana perspektywy patrzenia na zachowanie problemowe

Moduł 6: Strategie profilaktyki zachowań problemowych ( 2 lekcje)

W module:

  • czynniki ochronne przed zachowaniami problemowymi
  • standardy ochrony małoletnich zgodnie z Ustawą z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw
  • standardy zachowań kadry zgodnie z Ustawą z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw
  • co to znaczy bezpieczna szkoła/przedszkole, bezpieczna klasa/grupa
  • jak działa dobra profilaktyka
  • przykłady działań profilaktycznych
  • Modelowanie społecznie akceptowanych zachowań
  • standardy relacji rodziców z placówką zgodnie z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw
  • Wychowawcze ABC dr Korczaka - pomysł na cykl spotkań z rodzicami

Moduł 7: System bezpieczeństwa - jak tworzyć, wprowadzać oraz wzmacniać system zasad, konsekwencji oraz przywilejów (4 lekcje)

W module:

  • jak stworzyć system zasad
  • system zasad a standardy ochrony małoletnich i wynikające z nim standardy relacji między dziećmi
  • przykłady konsekwencji
  • powiązanie konsekwencji z zasadami
  • jak stworzyć system konsekwencji w placówce
  • przykładowe przywileje
  • budowanie systemu motywacyjnego
  • jak stworzyć system Zasada- Przywilej - Konsekwencja
  • autorskie karty dydaktyczno-terapeutyczne: Karty Zasad, Karty Konsekwencji oraz Karty Przywilejów. Omówienie autorskich kart dydaktyczno-terapeutycznych. Prezentacja oraz omówienie zastosowania. Karty dot. zagadnień związanych z motywowaniem do zmiany zachowania, wspierania w tej drodze, przypominania. Dot. sfer zasad, przywilejów, konsekwencji

 Moduł 8: Reguły reagowania oraz schematy działań i interwencji (5 lekcji)

W module:

  • zasady reagowania na zachowanie trudne i problemowe
  • sposoby działania, techniki wpływu i zmiany zachowania
  • omówienie narzędzi pomocnych w zmianie zachowania
  • Przykładowe schematy działania na trudne zachowania.
  • Praktyczne umiejętności ułatwiające radzenie sobie z zachowaniami agresywnymi i problemowymi zarówno w wymiarze pracy z grupą jak i indywidualnym. Opracowanie pomysłów interwencji i zmiany zachowań na poprawne/akceptowalne. 
  • Autorskie narzędzia wspierajaće zmianę zachowania. Omówienie autorskich kart dydaktyczno-terapeutycznych. Prezentacja oraz omówienie zastosowania. Karty dot. zagadnień związanych z motywowaniem do zmiany zachowania, wspierania w tej drodze, przypominania. Karty Szansa, Karty Regulatory natężenia, Tablice motywacyjne, Turniej Superbohaterów
  • Elementy filozofii KAIZEN w radzeniu sobie z trudnymi zachowaniami. Zastosowanie metody małych kroków w tworzeniu planów oddziałowywań. 
  • Zmiana sposobu patrzenia na zachowanie oraz własnych oczekiwań co do idealnego zachowania naszych wychowanków
  • przykłady z życia wzięte
  • w jaki sposób planować zmianę w czasie
  • omówienie przykładowych planów pracy metodą małych kroków

  

Co otrzymuje każdy uczestnik:

  1. Materiały szkoleniowe - merytoryczne, będące podsumowaniem omawianych/wypracowywanych zagadnień, praktyczne - adekwatne do omawianych  treści, liczne gotowe karty pracy, rozwiązania.
  2. Autorskie karty dydaktyczno-terapeutyczne pogrupowane w zestawy: Karty zasad, Karty przywilejów, Karty konsekwencji, Karty Szansa, Karty Regulatory natężenia
  3. Autorskie propozycje działań wraz pomocami: Plakat 20 przykazań dr Korczaka dla rodziców, Plakat Standardy bezpiecznych relacji między małoletnimi, Plakaty Akcji profilaktycznych, Plakat Sprawności Superbohatera, 
  4. Narzędzia wprowadzania zmiany: opracowane strategie małych kroków dla zachowań, Tablica motywacyjna, Karty motywacyjne Ciszaki, Turniej Superbohaterów,
  5. Gotowe schematy działań na wybrane zachowania problemowe
  6. Certyfikat oraz Zaświadczenie- wydrukowany na specjalnym papierze, zabezpieczony przed zniszczeniem w trakcie dostarczenia, z naszą pieczątką i podpisem osoby prowadzącej. Nasze certyfikaty są zgodne z wytycznymi MEN tj. znajdują się na nich wymagane informacje m.in. dokładny przebieg szkolenia, numer certyfikatu.

 

Jesteśmy instytucją szkoleniową, która posiada w statucie zapis o doskonaleniu nauczycieli,  co uprawnia uczestników do ubiegania się o zwrot środków za szkolenie z funduszu  przeznaczonego w placówkach na doskonalenie nauczycieli jak również wystawiamy faktury dla placówek oświatowych – art. 70a ust. 3a pkt 1 ustawy z dnia  26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 967 z późn. zm.).


« wstecz