Trudne dziecko, niepokorny uczeń. Jak sobie radzić z problemowym i agresywnym zachowaniem dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
Zostań Trenerem profilaktyki zachowań problemowych dzieci©.
Weź udział w kursie pt.: "Trudne dziecko, niepokorny uczeń. Jak sobie radzić z problemowym i agresywnym zachowaniem dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym"
- kurs online w formie nagrań video
Nasz nowy, autorski kurs, który jest oparty o:
- przypadki "z życia wzięte" - wynikające z doświadczeń oraz konsultacji z nauczycielami, psychologami, specjalistami z poradni,
- rozwiązania sprawdzone w praktyce (zajęcia grupowe, indywidualne),
- praktyczne działania w ramach zajęć lekcyjnych, w szkole/przedszkolu,
- metody pracy mające swoje podstawy w psychologii behawioralnej, poznawczej oraz humanistycznej
- techniki zmiany zachowania oraz motywowania do zmiany
- zapisy USTAWY z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw oraz Standardów ochrony małoletnich
Przygtowaliśmy dla Ciebie:
1. Kurs w cenie 279,00 zł.
2. Dostęp do kursu przez ROK (365 dni) - korzystaj, ile chcesz, wracaj do materiałów, kiedy potrzebujesz.
3. Certyfikat Trenera profilaktyki zachowań problemowych© w formie papierowej - wysyłany pocztą.
4. Łącznie 24 godziny nagrań video!
Aby zapisać się na kurs kliknij na link - zapisy przez naszą platformę e-learningową.
Nasze szkolenie to:
- Aż 30 godzin dydaktycznych w formie: nagrań video (24 godziny dydaktyczne), konsultacji (videokonferencje) oraz praktycznych ćwiczeń. Nie musisz rezerwować całego weekendu lub kilku popołudni. Szkolisz się, kiedy chcesz i ile chcesz.
- Dostęp do kursu jest aż na ROK (365 dni)
- Praktyczne podejście do tematu - na naszych szkoleniach teoria jest tylko punktem wyjścia, podsumowaniem, nie celem samym w sobie. Proponujemy Wam nasze rozwiązania, pomysły, chcemy Was zainspirować, ale przede wszystkim szukamy rozwiązań do konkretnych przypadków i problemów
- Bogate materiały dydaktyczne i pomoce dydaktyczno-terapeutyczne - zarówno merytoryczne jak i gotowce do pracy z grupą/indywidualnej. Są to m.in.:
- Scenariusze trudnych zachowań,
- Propozycje interwencji do konkretnych przypadków,
- Autorskie karty dydaktyczno-terapeutyczne pogrupowane w zestawy, dopasowane do wieku odbiorców: Karty zasad, Karty szansy (zamiast negatywistycznie ostrzeżenia ;) ),
- Karty konsekwencji, Karty przywilejów, Karty Sygnalizatory (związane z regulacją natężenia głośności grupy oraz możliwości przemieszczania się w czasie zajęć),
- narzędzia wspierające motywowanie do zmiany zachowania,- Liczne, praktyczne odniesienia do USTAWY z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw oraz Standardów ochrony małoletnich wraz z autorskimi propozycjami działań profilaktycznych
- Każdy uczestnik kursu ma możliwość skorzystać ze spotkania online na żywo (w realnym kontakcie z prowadzącym) organizowanego cyklicznie w wymiarze 3 godzin dydaktycznych, w czasie którego można zadać pytania, omówić opracowane narzędzia, etc. A jeżeli zajdzie taka potrzeba można wziąć udział w konsultacji kilkakrotnie - wystarczy zgłosić takie zapotrzebowanie, a na pewno zaproponujemy pierwszy wolny termin.
Kurs kończy się uzyskaniem certyfikatu Trenera profilaktyki zachowań problemowych dzieci© i przygotowuje do opracowywania i wdrażania:
- programów profilaktycznych zachowań problemowych: trudnych, agresywnych, nieakceptowanych społecznie,
- planów interwencji zarówno dot. dzieci przejawiających zachowania problemowe jak i dzieci padajacych ofiarą ich zachowania
- rozwiązań z poziomu grupy/klasy jak i placówki
Otrzymają Państwo od nas:
- Certyfikat Sens ukończenia kursu Trudne dziecko, niepokorny uczeń. Jak sobie radzić z problemowym i agresywnym zachowaniem dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym© oraz Trenera profilaktyki zachowań problemowych dzieci© (na jednym dyplomie)
- Zaświadczenie o ukończeniu kursu i nabyciu wiedzy i umiejętności (wg wzoru MEN) - (zaświadczenie zabezpieczone znakiem holograficznym z indywidualnym numerem)
Z uwagi na fakt, że odwzorowujemy strukturę szkolenia stacjonarnego, traktujemy ten kurs jak szkolenie stacjonarne. Na certyfikacie i zaświadczeniu nie ma informacji o formie prowadzenia szkolenia (online).
Otrzymują Państwo certyfikaty/zaświadczenia poświadczające nabycie wiedzy i umiejętności i dlatego kurs kończy się zaliczeniem w formie testu oraz ćwiczeń praktycznych (w formie kart pracy, zadań do wykonania).
Program:
Moduł 1: Zachowania trudne i problemowe (4 lekcje)
W module:
- teoretyczne wprowadzenie do tematu kursu
- praktyczne ćwiczenie na rozpoznawanie form agresji na konkretnych przypadkach z życia wziętych
- Przyczyny i funkcje zachowań trudnych i problemowych
Moduł 2: "Okulary" na trudności rozwojowe zależnie od wieku dziecka (3 lekcje)
W module:
- poznasz prawidłowości rozwojowe związane ze sferą emocjonalno-społeczną dzieci między 3 a 10 r.ż.
- odnosić będziemy się do przypadków trudnych zachowań
Moduł 3: "Okulary" na ADHD, ODD, zaburzenia ze spektrum autyzmu, niedostosowanie społeczne i trudności emocjonalne (4 lekcje)
W module:
- poznasz wpływ zaburzeń zachowania, emocjonalnych, całościowych zaburzeń rozwoju na występowanie trudności przystosowawczych i zachowań problemowych u dzieci,
- odnosić będziemy się do przypadków trudnych zachowań,
- poznasz narzędzie do oceny zachowań (Check-lista alarmowa),
- Co powinno nas zaniepokoić - czyli na co nie przymykajmy oczu. Określenie, jakie problemy dziecka powinny zaalarmować nauczyciela/rodzica
Moduł 4: Trudne dzieci czy trudne sytuacje, w których są dzieci (1 lekcja)
W module:
- przyjrzymy się trudnym zachowaniom przez pryzmat czynników zewnętrznych, niezależnych od dziecka
- co może być dla dziecka sytuacją trudną i jak wtedy działa.
- "Okulary" na trudności przeżywane przez dziecko w życiu osobistym, domowym, relacjach z rówieśnikami i ich wpływ
- dowiesz się, jakie zachowania dziecka mogą wskazywać, że jest ono krzywdzone
- spojrzymy na zachowania dzieci przez pryzmat USTAWY z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw, która nakłada na placówki oświatowe obowiązek rozpoznawania i reagowania na czynniki ryzyka i symptomy krzywdzenia dzieci
Moduł 5: Elementy diagnozy i obserwacji, by zrozumieć zachowanie "od środka" (4 lekcje)
W module:
- założenia obserwacji zachowania
- praktyczne zastosowanie arkusza obserwacji na przykładach dzieci przedszkolnych i wczesnoszkolnych
- jak określać trudne zachowania, ich przebieg, uwarunkowania i konsekwencje
- zmiana perspektywy patrzenia na zachowanie problemowe
Moduł 6: Strategie profilaktyki zachowań problemowych ( 2 lekcje)
W module:
- czynniki ochronne przed zachowaniami problemowymi
- standardy ochrony małoletnich zgodnie z Ustawą z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw
- standardy zachowań kadry zgodnie z Ustawą z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw
- co to znaczy bezpieczna szkoła/przedszkole, bezpieczna klasa/grupa
- jak działa dobra profilaktyka
- przykłady działań profilaktycznych
- Modelowanie społecznie akceptowanych zachowań
- standardy relacji rodziców z placówką zgodnie z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw
- Wychowawcze ABC dr Korczaka - pomysł na cykl spotkań z rodzicami
Moduł 7: System bezpieczeństwa - jak tworzyć, wprowadzać oraz wzmacniać system zasad, konsekwencji oraz przywilejów (4 lekcje)
W module:
- jak stworzyć system zasad
- system zasad a standardy ochrony małoletnich i wynikające z nim standardy relacji między dziećmi
- przykłady konsekwencji
- powiązanie konsekwencji z zasadami
- jak stworzyć system konsekwencji w placówce
- przykładowe przywileje
- budowanie systemu motywacyjnego
- jak stworzyć system Zasada- Przywilej - Konsekwencja
- autorskie karty dydaktyczno-terapeutyczne: Karty Zasad, Karty Konsekwencji oraz Karty Przywilejów. Omówienie autorskich kart dydaktyczno-terapeutycznych. Prezentacja oraz omówienie zastosowania. Karty dot. zagadnień związanych z motywowaniem do zmiany zachowania, wspierania w tej drodze, przypominania. Dot. sfer zasad, przywilejów, konsekwencji
Moduł 8: Reguły reagowania oraz schematy działań i interwencji (5 lekcji)
W module:
- zasady reagowania na zachowanie trudne i problemowe
- sposoby działania, techniki wpływu i zmiany zachowania
- omówienie narzędzi pomocnych w zmianie zachowania
- Przykładowe schematy działania na trudne zachowania.
- Praktyczne umiejętności ułatwiające radzenie sobie z zachowaniami agresywnymi i problemowymi zarówno w wymiarze pracy z grupą jak i indywidualnym. Opracowanie pomysłów interwencji i zmiany zachowań na poprawne/akceptowalne.
- Autorskie narzędzia wspierajaće zmianę zachowania. Omówienie autorskich kart dydaktyczno-terapeutycznych. Prezentacja oraz omówienie zastosowania. Karty dot. zagadnień związanych z motywowaniem do zmiany zachowania, wspierania w tej drodze, przypominania. Karty Szansa, Karty Regulatory natężenia, Tablice motywacyjne, Turniej Superbohaterów
- Elementy filozofii KAIZEN w radzeniu sobie z trudnymi zachowaniami. Zastosowanie metody małych kroków w tworzeniu planów oddziałowywań.
- Zmiana sposobu patrzenia na zachowanie oraz własnych oczekiwań co do idealnego zachowania naszych wychowanków
- przykłady z życia wzięte
- w jaki sposób planować zmianę w czasie
- omówienie przykładowych planów pracy metodą małych kroków
Co otrzymuje każdy uczestnik:
- Materiały szkoleniowe - merytoryczne, będące podsumowaniem omawianych/wypracowywanych zagadnień, praktyczne - adekwatne do omawianych treści, liczne gotowe karty pracy, rozwiązania.
- Autorskie karty dydaktyczno-terapeutyczne pogrupowane w zestawy: Karty zasad, Karty przywilejów, Karty konsekwencji, Karty Szansa, Karty Regulatory natężenia
- Autorskie propozycje działań wraz pomocami: Plakat 20 przykazań dr Korczaka dla rodziców, Plakat Standardy bezpiecznych relacji między małoletnimi, Plakaty Akcji profilaktycznych, Plakat Sprawności Superbohatera,
- Narzędzia wprowadzania zmiany: opracowane strategie małych kroków dla zachowań, Tablica motywacyjna, Karty motywacyjne Ciszaki, Turniej Superbohaterów,
- Gotowe schematy działań na wybrane zachowania problemowe
- Certyfikat oraz Zaświadczenie- wydrukowany na specjalnym papierze, zabezpieczony przed zniszczeniem w trakcie dostarczenia, z naszą pieczątką i podpisem osoby prowadzącej. Nasze certyfikaty są zgodne z wytycznymi MEN tj. znajdują się na nich wymagane informacje m.in. dokładny przebieg szkolenia, numer certyfikatu.
Jesteśmy instytucją szkoleniową, która posiada w statucie zapis o doskonaleniu nauczycieli, co uprawnia uczestników do ubiegania się o zwrot środków za szkolenie z funduszu przeznaczonego w placówkach na doskonalenie nauczycieli jak również wystawiamy faktury dla placówek oświatowych – art. 70a ust. 3a pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 967 z późn. zm.).