Zachowania trudne i agresywne dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Szkolenie online w formie nagrań video
Trudne dzieci, niepokorni uczniowie czy trudne sytuacje, a może braki w umiejetnościach intrapersonalnych i społecznych? Zapraszamy na 20 godzinne szkolenie jak radzić sobie z trudnymi dziećmi w wieku przedszkolnym oraz niepokornymi uczniami.
Szkolenie Trudne dziecko, niepokorny uczeń - Jak sobie radzić z problemowymi i agresywnymi zachowaniami dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
Trudnych dzieci przybywa, wiele zachowań nieakceptowanych nasiliło się w okresie pandemii. Narzekają na to nauczyciele, narzekają rodzice, narzekają również same dzieci.
Zapraszamy na praktyczne szkolenie online połączone z warsztatem dot. sposobów radzenia sobie z zachowaniami problemowymi i agresywnymi dzieci.
Teraz nie musisz rezerwować całego weekendu lub kilku popołudni. Szkolisz się, kiedy chcesz i ile chcesz:
- wygodna forma (szkolenie w formie nagrań video - wracasz do nich, ile razy potrzebujesz, zatrzymujesz, cofasz - nic Ci nie umknie)
- bogactwo materiałów - zarówno merytorycznych jak i praktycznych, pomocnych w pracy
- TERAZ aż 365 dni dostępu do szkolenia (cały rok)
Nasze szkolenie to:
- aż 20 godzin dydaktycznych w formie dostępu do szkolenia na naszej platformie e-learningowej centrumsens.myvod.io. Szkolenie dostępne jest w formie nagrań
- Praktyczne podejście do tematu - na naszych szkoleniach teoria jest tylko punktem wyjścia, podsumowaniem, nie celem samym w sobie. Proponujemy Wam nasze rozwiązania, pomysły, chcemy Was zainspirować, ale przede wszystkim szukamy rozwiązań do konkretnych przypadków i problemów
- Bogate materiały dydaktyczne i pomoce dydaktyczno-terapeutyczne - zarówno merytoryczne jak i gotowce do pracy z grupą/indywidualnej. Są to m.in.:
- Scenariusze trudnych zachowań,
- Propozycje interwencji do konkretnych przypadków,
- autorskie karty dydaktyczno-terapeutyczne pogrupowane w zestawy, dopasowane do wieku odbiorców: Karty zasad, Karty szansy (zamiast negatywistycznie ostrzeżenia ;) ), Karty konsekwencji, Karty przywilejów, Karty Sygnalizatory (związane z regulacją natężenia głośności grupy oraz możliwości przemieszczania się w czasie zajęć),
- narzędzia wspierające motywowanie do zmiany zachowania,
Program:
- Zachowania trudne, problemowe, agresywne - czym są i skąd się biorą, co jest wrodzone i naturalne, a na co powinniśmy zwrócić szczególną uwagę
- Prawidłowości rozwojowe związane ze sferą społeczno-emocjonalną u dzieci i młodzieży i ich wpływ na zachowanie. "Okulary" na trudności rozwojowe zależnie od wieku dziecka - trudne zachowania a wiek;
Zachowania problemowe, trudności przystosowawcze związane z zaburzeniami oraz ich wpływ na zachowanie. "Okulary" na ADHD, ODD, zaburzenia ze spektrum autyzmu, niedostosowanie społeczne i trudności emocjonalne; - Co powinno nas zaniepokoić - czyli na co nie przymykajmy oczu. Określenie, jakie problemy dziecka powinny zaalarmować nauczyciela/rodzica. Check-lista alarmowa;
- Trudne dzieci czy trudne sytuacje - co może być dla dziecka sytuacją trudną i jak wtedy działa. "Okulary" na trudności przeżywane przez dziecko/nastolatka w życiu osobistym, domowym, relacjach z rówieśnikami i ich wpływ;
- Elementy diagnozy i obserwacji w celu tworzenia planów działania i interwencji. Przykładowe scenariusze trudnego zachowania - jak określać trudne zachowania, ich przebieg, uwarunkowania i konsekwencje;
- Strategie profilaktyki, Reguły reagowania na agresję oraz zachowania problemowe - niezależnie od wieku naszych wychowanków. Modelowanie społecznie akceptowanych zachowań;
- Elementy filozofii KAIZEN w radzeniu sobie z trudnymi zachowaniami. Zastosowanie metody małych kroków w tworzeniu planów oddziałowywań. Zmiana sposobu patrzenia na zachowanie oraz własnych oczekiwań co do idealnego zachowania naszych wychowanków;
- Techniki radzenia sobie z zachowaniami trudnymi, również zależnie od wieku wychowanków. Omówienie technik i metod.
- Przykładowe schematy działania na trudne zachowania.
- Praktyczne umiejętności ułatwiające radzenie sobie z zachowaniami agresywnymi i problemowymi zarówno w wymiarze pracy z grupą jak i indywidualnym. Opracowanie pomysłów interwencji i zmiany zachowań na poprawne/akceptowalne.
- Omówienie autorskich kart dydaktyczno-terapeutycznych. Prezentacja oraz omówienie zastosowania. Karty dot. zagadnień związanych z motywowaniem do zmiany zachowania, wspierania w tej drodze, przypominania. Dot. sfer zasad, przywilejów, konsekwencji, ostrzegania(szansy na powstrzymanie się od zachowania).
- Praktyczne odniesienia do USTAWY z dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw oraz Standardów ochrony małoletnich.
Co otrzymuje każdy uczestnik:
- Karty ćwiczeń adekwatne do motywu przewodniego każdego modułów
- Materiały szkoleniowe - merytoryczne, będące podsumowaniem omawianych/wypracowywanych zagadnień, praktyczne - adekwatne do omawianych treści, liczne gotowe karty pracy, rozwiązania.
- Certyfikat - wydrukowany na specjalnym papierze, zabezpieczony przed zniszczeniem w trakcie dostarczenia, z naszą pieczątką i podpisem osoby prowadzącej :). Nasze certyfikaty są zgodne z wytycznymi MEN tj. znajdują się na nich wymagane informacje m.in. dokładny przebieg szkolenia, numer certyfikatu.
- Autorskie karty dydaktyczno-terapeutyczne pogrupowane w zestawy, dopasowane do wieku odbiorców : Karty zasad, Karty szansy (zamiast negatywistycznie ostrzeżenia ;) ), Karty konsekwencji, Karty przywilejów, Karty Sygnalizatory (związane z regulacją natężenia głośności grupy oraz możliwości przemieszczania się w czasie zajęć),
Jesteśmy instytucją szkoleniową, która posiada w statucie zapis o doskonaleniu nauczycieli, co uprawnia uczestników do ubiegania się o zwrot środków za szkolenie z funduszu przeznaczonego w placówkach na doskonalenie nauczycieli jak również wystawiamy faktury dla placówek oświatowych – art. 70a ust. 3a pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 967 z późn. zm.).
Jesteśmy EKO. Dbamy o środowisko i staramy się redukować zanieczyszczenia i śmieci!
W trosce o środowisko wszystkie materiały na nasze kursy i szkolenie uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej,
Dzięki temu staramy się:
- zadbać o nasze lasy i nie marnować papieru
- zmniejszyć ilość używanego plastiku używanego do oprawy materiałów oraz ich wysyłania kurierem
- nie generować spalin i innych zanieczyszczeń środowiska związanych z przewozem materiałów.
Teraz wszystkie materiały nasi uczestnicy mają pod ręką, w wersji, którą mogą powielać w zależności od potrzeb.