Centrum Szkoleniowo – Terapeutyczne SENS

Zawsze kiedy mówimy komuś "Nie", mówimy "Tak" swojej własnej integralności.

Jesper Juul – Zamiast wychowania. O sile relacji z dzieckiem

Kurs Trening Umiejętności Społecznych – efektywne kształtowanie kluczowych umiejętności psychospołecznych oraz życiowych (30 godzin dydaktycznych)

 

Łącznie 30 godzin dydaktycznych kursu:

  • 10 godzin dydaktycznych teorii w formie Kompendium Trenera Umiejętności Społecznych - pobierasz na początek szkolenia i zapoznajesz się w dogodnym czasie - co więcej Komepndium pozostaje z Tobą po kursie, by służyć Ci pomocą za każdym razem, gdy potrzebujesz po nie sięgnąć.

  • 20 godzin dydaktycznych w formie nagrań oraz zadań praktycznych - lekcja po lekcji oglądasz i pobierasz dedykowane materiały do każdego z zagadnień. Dodatkowo: na maila otrzymasz test wiedzy oraz karty pracy do zadań praktycznych, o odesłanie których zostaniesz poproszony na koniec kursu (jest to element zaliczenia kursu i certyfikacji). 

  • Ponadto, każdy uczestnik kursu ma możliwość skorzystać z 1 spotkania online na żywo (w realnym kontakcie z prowadzącym) organizowanego raz w miesiacu w wymiarze 3 godzin dydaktycznych, w czasie którego można zadać pytania, omówić opracowane narzędzia, etc.

 

01.04.2024 KURS W CENIE 534 ZŁ - ZAMIAST 590 ZŁ (najniższa cena od 30 dni 524 zł)  

 

Kurs kończy się uzyskaniem certyfikatu i przygotowuje do:

  • tworzenia programów zajęć indywidualnych oraz grupowych z zakresu Treningu Umiejętności Społecznych,
  • prowadzenia Treningów Umiejętności Społecznych w formie indywidualnej oraz grupowej z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi, także z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi z zaburzeniami i niepełnosprawnością, jak również z zaburzeniami psychicznymi.

 

Otrzymają Państwo od nas 3 certyfikaty:

  • Certyfikat Sens ukończenia kursu Trening Umiejętności Społecznych – efektywne kształtowanie kluczowych umiejętności społecznych oraz życiowych oraz uzyskania certyfikatu Trenera Umiejętności Społecznych i Życiowych (na jednym dyplomie) 
  • Zaświadczenie o ukończeniu kursu i nabyciu wiedzy i umiejętności

 

Z uwagi na fakt, że odwzorowujemy strukturę szkolenia stacjonarnego, traktujemy ten kurs jak szkolenie stacjonarne. Na certyfikacie i zaświadczeniu NIE MA informacji o formie prowadzenia szkolenia (online).

 

Jesteśmy instytucją szkoleniową, która posiada w statucie zapis o doskonaleniu nauczycieli,  co uprawnia uczestników do ubiegania się o zwrot środków za szkolenie z funduszu  przeznaczonego w placówkach na doskonalenie nauczycieli jak również wystawiamy faktury dla placówek oświatowych – art. 70a ust. 3a pkt 1 ustawy z dnia  26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 967 z późn. zm.). 

 

PONADTO:

Kompendium Trenera Umiejętności Społecznych i Życiowych

materiały warsztatowe - pomocne w trakcie odbywania szkolenia

Algorytmy zachowań (do wykorzystania podczas prowadzenia zajęć TUS)

Karty pracy domowej

Karty generalizacji

Dobór tematów zajęć do poszczególnych grup odbiorczych

Scenariusze scenek modelowych (do wykorzystania podczas prowadzenia zajęć TUS)

Konspekty zajęć (do wykorzystania podczas prowadzenia zajęć TUS)

Plany pracy (do wykorzystania podczas prowadzenia zajęć TUS)
Dostęp do zamkniętej grupy na facebooku. 

 

PROGRAM:

Część teoretyczna. Teoretyczne podstawy prowadzenia Treningu umiejętności społecznych (10 godzin)

1. Główne założenia Treningu Umiejętności Społecznych:

  • Czym jest TUS
  • Geneza, autor podejścia
  • Cele prowadzenia TUS
  • Korzyści prowadzenia TUS
  • Założenia TUS
  • Model nabywania oraz kształtowania umiejętności wg A. Goldsteina

2. Grupy odbiorców Treningu umiejętności społecznych:

  • Czy tylko osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu?
  • TUS z dziećmi wieku przedszkolnym
  • TUS z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym
  • TUS z dziećmi starszymi oraz młodzieżą
  • TUS dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • TUS dla dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie
  • TUS dla osób z niepełnosprawnościami
  • TUS dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym

3. Prawidłowości w rozwoju społeczno-emocjonalnym jednostki:

  • Fazy rozwoju społeczno-emocjonalnego człowieka
  • Zaburzenia w rozwoju społeczno-emocjonalnym,
  • Problemy emocjonalne i społeczne wynikające z deficytów, zaburzeń lub niepełnosprawności osoby

4. Podstawy psychologii poznawczej w kontekście prowadzenia TUS
5. Podstawy psychologii emocji i motywacji w kontekście prowadzenia TUS:

  • Spójny system motywowania grupy – skrzynka z narzędziami motywacyjnymi

6. Podstawy psychologii uczenia się w kontekście prowadzenia TUS
7. Podstawy psychologii modyfikacji zachowań w kontekście prowadzenia TUS
8. Podstawy prowadzenia grup – elementy psychologii procesów grupowych:

  • Fazy rozwoju grupy i ich cele, zagrożenia
  • Role grupowe i związane z nimi problemy
  • Trudne sytuacje w pracy z grupą
  • Ja jako trener TUS – osobowość, nastawienie, wizja

9. Najważniejsze zasady prowadzenia Treningu umiejętności społecznych:

  •  Modelowanie
  • Tworzenie algorytmów zachowań
  •  Odgrywanie ról
  •  Sesja informacji zwrotnej
  •  Generalizacja - w  jaki sposób doprowadzać do generalizacji umiejętności i jej transferu w innych sytuacjach życiowych
  • Tematy TUS, ich cele oraz wynikające z nich konsekwencje dla prowadzącego, czyli czy jesteś na to gotowy?

 

Część praktyczna (20 godzin):

1. Prowadzenie TUS:

  • Etapy prowadzenia zajęć
  • Metody i formy pracy
  • Różnorodne ćwiczenia, gry i zabawy terapeutyczne wykorzystywane podczas prowadzenia TUS
  • Różnorodne formy i materiały terapeutycznye wykorzystywane podczas prowadzenia TUS
  • Pomoce i rekwizyty

2. Role-playing oraz transfer umiejętności – kluczowe aspekty TUS:

  • Algorytmy zachowań – przygotowujemy „gotowce” na zajęcia
  • Przygotowanie i odegranie scenariuszy zachowań/scenek modelowych
  • Planowanie procesu generalizacji umiejętności i transferu w innych sytuacjach życiowych

3. Zanim zaczniesz pracować, czyli planowanie prowadzenia TUS:

  • Badanie potrzeb, ich analiza
  • Określenie celów długoterminowych oraz krótkoterminowych prowadzenia TUS z wykorzystaniem modelu wyznaczania celów SMART
  • Współpraca z rodziną jako klucz do sukcesu
  • Spójny system motywowania grupy – skrzynka z narzędziami motywacyjnymi

4. Plany pracy oraz konspekty zajęć:

  • Plan pracy jako odpowiedź na potrzeby grupy
  • Opracowanie odpowiedniego do grupy systemu motywacyjnego
  • Dobór kluczowych umiejętności dla grupy
  • Dobór odpowiednich ćwiczeń, gier, etc. dla grup wiekowych oraz stopnia niepełnosprawności
  • Opracowanie planu pracy z grupą
  • Opracowanie konspektów zajęć.

 

Zapraszamy do śledzenia w Aktualnościach, gdzie aktualnie prowadzimy nabory i/lub kontaktu w przypadku zainteresowaniem zorganizownaia kursu w formie zamkniętej w Państwa placówce:

biuro@centrumsens.pl

733-090-988

 

UWAGA! PROWADZIMY RÓWNIEŻ KURSY DLA ASYSTENTÓW RODZINY ORAZ PRACOWNIKÓW OŚRODKÓW POMOCY SPOŁECZNEJ, POWIATOWYCH CENTRÓW POMOCY RODZINIE, ETC.