Zachowania trudne i agresywne dzieci i młodzieży. 11.04.2024, 25.04.2024, 09.05.2024, 23.05.2024. Szkolenie online
Trudne dzieci, niepokorni uczniowie czy trudne sytuacje, a moze braki w umiejetnościach intrapersonalnych i społecznych? Zapraszamy na 20 godzinne warsztaty jak radzić sobie z trudnymi dziećmi w wieku przedszkolnym oraz niepokornymi uczniami. Organizujemy szkolenie powtórnie na Wasze liczne prośby.
Szkolenie Trudne dziecko, niepokorny uczeń - Jak sobie radzić z problemowymi i agresywnymi zachowaniami dzieci i nastolatków.
Trudnych dzieci przybywa, wiele zachowań nieakceptowanych nasiliło się w okresie pandemii. Narzekają na to nauczyciele, narzekają rodzice, narzekają również same dzieci.
Zapraszamy na praktyczne szkolenie online połączone z warsztatem dot. sposobów radzenia sobie z zachowaniami problemowymi i agresywnymi dzieci i nastolatków/młodzieży. Szkolenie prowadzone jest w formie webinaru (videokonferencji), mile widziane mikrofony (żebyśmy się słyszeli), kamery opcjonalnie ;). Szkolenie na platformie clickmeeting.
Nasze szkolenie to:
- aż 20 godzin dydaktycznych w formie 4 webinarowych spotkań - każde po 5 godz. dydaktycznych. Spotkania ułożone są tak, by pomiędzy każdym była możliwość zastosowania aktualnie nabytej wiedzy/umiejętności, czas na praktyczne przetestowanie "problemu w terenie", wypróbowanie sposobów radzenia sobie,
- Kameralna grupa umożliwiająca dyskusję, omawianie przypadków, dzielenie się doświadczeniami i szukanie rozwiązań. Spotkania mają charakter interaktywny, warsztatowy i treningowy, kolejne sesje mają również charakter superwizji dla wypracowywanych rozwiązań i pomysłów,
- Praktyczne podejście do tematu - na naszych szkoleniach teoria jest tylko punktem wyjścia, podsumowaniem, nie celem samym w sobie. Proponujemy Wam nasze rozwiązania, pomysły, chcemy Was zainspirować, ale przede wszystkim wspólnie szukamy rozwiązań do Waszych konkretnych przypadków i problemów,
- Bogate materiały dydaktyczne i pomoce dydaktyczno-terapeutyczne - zarówno merytoryczne jak i gotowce do pracy z grupą/indywidualnej. Po każdym ze spotkań uczestnicy otrzymują odpowiednie materiały podsumowujące i wzbogacające warsztat pracy. Są to m.in.:
- Scenariusze trudnych zachowań,
- Propozycje interwencji do konkretnych przypadków,
- autorskie karty dydaktyczno-terapeutyczne pogrupowane w zestawy, dopasowane do wieku odbiorców (wersje dziecięce i młodzieżowe): Karty zasad, Karty szansy (zamiast negatywistycznie ostrzeżenia ;) ), Karty konsekwencji, Karty przywilejów, Karty Sygnalizatory (związane z regulacją natężenia głośności grupy oraz możliwości przemieszczania się w czasie zajęć),
- narzędzia wspierające motywowanie do zmiany zachowania, - Prowadząca- praktyk: psycholog, Trener TUS oraz Trener Zarządzania Złością i Emocjami Trudnymi, prowadząca własną praktykę oraz współpracująca z placówkami oświatowymi,
- Wypracowane przez uczestników materiały są udostępniane grupie w trakcie i po szkoleniu - dodatkowa korzyść w postaci gotowców.
Program:
- Prawidłowości rozwojowe związane ze sferą społeczno-emocjonalną u dzieci i młodzieży i ich wpływ na zachowanie. "Okulary" na trudności rozwojowe zależnie od wieku dziecka - trudne zachowania a wiek;
Zachowania problemowe, trudności przystosowawcze związane z zaburzeniami oraz ich wpływ na zachowanie. "Okulary" na ADHD, ODD, zaburzenia ze spektrum autyzmu, niedostosowanie społeczne i trudności emocjonalne; - Co powinno nas zaniepokoić - czyli na co nie przymykajmy oczu. Określenie, jakie problemy dziecka powinny zaalarmować nauczyciela/rodzica. Check-lista alarmowa;
- Trudne dzieci czy trudne sytuacje - co może być dla dziecka sytuacją trudną i jak wtedy działa. "Okulary" na trudności przeżywane przez dziecko/nastolatka w życiu osobistym, domowym, relacjach z rówieśnikami i ich wpływ;
- Elementy diagnozy i obserwacji w celu tworzenia planów działania i interwencji. Przykładowe scenariusze trudnego zachowania - jak określać trudne zachowania, ich przebieg, uwarunkowania i konsekwencje;
- Reguły reagowania na agresję oraz zachowania problemowe - niezależnie od wieku naszych wychowanków. Modelowanie społecznie akceptowanych zachowań;
- Elementy filozofii KAIZEN w radzeniu sobie z trudnymi zachowaniami. Zastosowanie metody małych kroków w tworzeniu planów oddziałowywań. Zmiana sposobu patrzenia na zachowanie oraz własnych oczekiwań co do idealnego zachowania naszych wychowanków;
- Techniki radzenia sobie z zachowaniami trudnymi, również zależnie od wieku wychowanków. Omówienie technik i metod.
- Przykładowe schematy działania na trudne zachowania.
- Praktyczne umiejętności ułatwiające radzenie sobie z zachowaniami agresywnymi i problemowymi zarówno w wymiarze pracy z grupą jak i indywidualnym. Opracowanie pomysłów interwencji i zmiany zachowań na poprawne/akceptowalne.
- Omówienie autorskich kart dydaktyczno-terapeutycznych. Prezentacja oraz omówienie zastosowania. Karty dot. zagadnień związanych z motywowaniem do zmiany zachowania, wspierania w tej drodze, przypominania. Dot. sfer zasad, przywilejów, konsekwencji, ostrzegania(szansy na powstrzymanie się od zachowania).
Co otrzymuje każdy uczestnik:
- Link do szkolenia na dzień przez każdym spotkaniem ;)
- Karty ćwiczeń adekwatne do motywu przewodniego każdego ze spotkań
- Materiały szkoleniowe - merytoryczne, będące podsumowaniem omawianych/wypracowywanych zagadnień, praktyczne - adekwatne do omawianych na spotkaniu treści, liczne gotowe karty pracy, rozwiązania.
- Materiały warsztatowe - wypracowane przez grupę
- Certyfikat - wydrukowany na specjalnym papierze, zabezpieczony przed zniszczeniem w trakcie dostarczenia, z naszą pieczątką i podpisem prowadzącej :). Nasze certyfikaty są zgodne z wytycznymi MEN tj. znajdują się na nich wymagane informacje m.in. dokładny przebieg szkolenia, numer certyfikatu.
- Autorskie karty dydaktyczno-terapeutyczne pogrupowane w zestawy, dopasowane do wieku odbiorców (wersje dziecięce i młodzieżowe): Karty zasad, Karty szansy (zamiast negatywistycznie ostrzeżenia ;) ), Karty konsekwencji, Karty przywilejów, Karty Sygnalizatory (związane z regulacją natężenia głośności grupy oraz możliwości przemieszczania się w czasie zajęć),
- Dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku.
Kiedy: szkolenie podzielone na 4 spotkania po 5 godzin dydaktycznych każde w godz. 16:30-20:15, spotkanie 1: 11.04.2024, spotkanie 2: 25.04.2024, spotkanie 3: 09.05.2024, spotkanie 4: 23.05.2024.
Koszt: 339 zł - koszt obejmuje:
- 20 godzin dydaktycznych szkolenia,
- Certyfikat ukończenia szkolenia - wystawienie i wysłanie pocztą tradycyjną certyfikatów ukończenia,
- materiały szkoleniowe (uczestnicy otrzymują je w wersji elektronicznej na adres e-mail),
- autorskie karty dydaktyczno-terapeutyczne pogrupowane w zestawy, dopasowane do wieku odbiorców (wersje dziecięce i młodzieżowe): Karty zasad, Karty szansy (zamiast negatywistycznie ostrzeżenia ;) ), Karty konsekwencji, Karty przywilejów, Karty Sygnalizatory (związane z regulacją natężenia głośności grupy oraz możliwości przemieszczania się w czasie zajęć),
- Dostęp do zamkniętej grupy na Facebooku przeznaczonej dla uczestników szkolenia - możliwość wymiany dosiadczeń oraz wzajemnej superwizji.
Jesteśmy instytucją szkoleniową, która posiada w statucie zapis o doskonaleniu nauczycieli, co uprawnia uczestników do ubiegania się o zwrot środków za szkolenie z funduszu przeznaczonego w placówkach na doskonalenie nauczycieli jak również wystawiamy faktury dla placówek oświatowych – art. 70a ust. 3a pkt 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 967 z późn. zm.).
Jesteśmy EKO. Dbamy o środowisko i staramy się redukować zanieczyszczenia i śmieci!
W trosce o środowisko wszystkie materiały na nasze kursy i szkolenie uczestnicy otrzymują w formie elektronicznej,
Dzięki temu staramy się:
- zadbać o nasze lasy i nie marnować papieru
- zmniejszyć ilość używanego plastiku używanego do oprawy materiałów oraz ich wysyłania kurierem
- nie generować spalin i innych zanieczyszczeń środowiska związanych z przewozem materiałów.
Teraz wszystkie materiały nasi uczestnicy mają pod ręką, w wersji, którą mogą powielać w zależności od potrzeb.