Centrum Szkoleniowo – Terapeutyczne SENS

Sens życia zmienia się z dnia na dzień i w zależności od człowieka.

Jonathan Carroll

Tarnów. Kurs Trening Umiejętności Społecznych (TUS) 27-28.09.2025

Tarnów. Kurs Trening Umiejętności Społecznych (TUS) 27-28.09.2025

Zostań Trenerem Umiejętności Społecznych i Życiowych. Zdobądź certyfikat ukończenia kursu Trening Umiejetności Społecznych (TUS).

 

Już jesienią 2025 r.  kurs TUS stacjonarnie w Tarnowie. 

 

Informacje organizacyjne:

Tytuł kursu: "Trening Umiejętności Społecznych – efektywne kształtowanie kluczowych umiejętności psychospołecznych oraz życiowych"

Forma: kurs stacjonarny

Liczba godzin: (30 godzin dydaktycznych) w tym 20 godzin w formie warsztatów stacjonarnych

Termin: 27-28.09.2025 w godz. 9:00-16:00

Miejsce: Klub Gwiazda w Tarnowie, ul. Kopernika 7

Cena: 690,00 zł / os.

 

UWAGA! Po zakończonym szkoleniu każdy z uczestników otrzyma roczny dostęp do kursu TUS w formie nagrań video, który znajduje się na platformie edukacyjnej Centrum SENS.

 

Kurs TUS organizowany przez Centrum SENS to:

  • jeden z najchętniej wybieranych kursów doskonalących dla nauczycieli
  • praktyczny, wyposażający przede wszystkim w umiejętności prowadzenia TUS
  • bogaty w materiały merytoryczne, ale przede praktyczne gotowce jak Konspekty, plany pracy, Algorytmy zachowań, karty wyzwań, karty dydaktyczno-terapeutyczne do prowadzenia TUS

W ramach udziału w kursie każdy uczestnik:

  • bierze udział w warsztatach stacjonarnych w wymiarze 20 godzin dydaktycznych w Tarnowie w terminie 27-28.09.2025
  • na ok. 2 tygodnie przed warsztatami stacjonarnymi otrzyma materiały merytoryczne odpowiadające 10 godzin dydaktycznym kursu w formie wykładów (część teoretyczna) - należy zapoznać się z nimi przed spotkaniem na żywo, gdyż teoria stanowi bazę do pracy warsztatowej
  • po szkoleniu otrzyma roczny dostęp do kursu w formie video na platformie edukacyjnej Centrum SENS, co stanowi cenne podsumowanie i uzupełnienie do warsztatów stacjonarnych
  • otrzyma bogate materiały merytoryczne, warsztatowe jak i pakiet gotowców" jak Algorytmy zachowań, plany pracy, Konspety zajęć, karty dydaktyczno-terapeutyczne do prowadzenia TUS, narzęzia diagnozy i ewaluacji
  • otrzyma autorskie konspekty zajęć TUS "Gotowe zajęcia TUS", zawierające 12 konspektów zajęć wraz z pełnymi pomocami, umożliwiającymi przeprowadzenie zajęć jak np. gry czy Algorytmy (są to inne materiały niż zawarte w kursie)
  • otrzyma dodatowe plany pracy wraz z niezbędną dokumentacją do przygotowania i zrealizowania planu pracy TUS
  • ma możliwość dołączenia do zamkniętej grupy trenerskiej na Facebooku dedykowanej dla absolwentów Centrum SENS z zakresu TUS - celem grupy jest wymiana doświadczeń, wzajemne inspirowanie się oraz budowanie społeczności trenerów TUS
  • ma możliwość korzystania z konsultacji w formie videokonferencji organizowanych co miesiąc w wymiarze 3 godzin dydaktycznych - celem spotkań jest wsparcie w trudnych przypadkach (np. brak pomysłów na trudną grupę), wymiana doświadczeń, wspieranie w rozwoju jako trener TUS

 

 Kurs kończy się uzyskaniem certyfikatu i przygotowuje do:

  • tworzenia programów zajęć indywidualnych oraz grupowych z zakresu Treningu Umiejętności Społecznych,
  • prowadzenia Treningów Umiejętności Społecznych w formie indywidualnej oraz grupowej z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi, także z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi z zaburzeniami i niepełnosprawnością, jak również z zaburzeniami psychicznymi.

Otrzymają Państwo od nas 3 certyfikaty:

  • Certyfikat Sens ukończenia kursu Trening Umiejętności Społecznych – efektywne kształtowanie kluczowych umiejętności społecznych oraz życiowych oraz uzyskania certyfikatu Trenera Umiejętności Społecznych i Życiowych (na jednym dyplomie)
  • Zaświadczenie o ukończeniu kursu i nabyciu wiedzy i umiejętności - (zaświadczenie zabezpieczone znakiem holograficznym z indywidualnym numerem)

Każdy uczestnik otrzymuje bogate materiały teoretyczne, warsztatowe oraz szereg "gotowcy", m.in. :

  • Kompendium Trenera Umiejętności Społecznych i Życiowych
  • materiały warsztatowe - pomocne w trakcie odbywania szkolenia
  • Algorytmy zachowań (do wykorzystania podczas prowadzenia zajęć TUS)
  • Karty wyzwań
  • Karty generalizacji
  • Różnorodne ujęcia Tematów TUS dla różnych grup wiekwych i problemowych
  • Scenariusze scenek modelowych (do wykorzystania podczas prowadzenia zajęć TUS)
  • Konspekty zajęć (do wykorzystania podczas prowadzenia zajęć TUS)
  • Plany pracy (do wykorzystania podczas prowadzenia zajęć TUS
  • Bank ćwiczeń oraz gotowe gry, zabawy, ćwiczenia
  • Karty dydaktyczno-terapeutyczne pomocne podczas prowadzenia TUS
  • Narzędzia diagnozy i ewaluacji

 

Jesteśmy instytucją szkoleniową, która posiada w statucie zapis o doskonaleniu nauczycieli,  co uprawnia uczestników do ubiegania się o zwrot środków za szkolenie z funduszu  przeznaczonego w placówkach na doskonalenie nauczycieli jak również wystawiamy faktury dla placówek oświatowych – art. 70a ust. 3a pkt 1 ustawy z dnia  26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (tj. Dz.U. z 2018 r. poz. 967 z późn. zm.). 

   

PROGRAM:

Część teoretyczna. Teoretyczne podstawy prowadzenia Treningu umiejętności społecznych (10 godzin)

1. Główne założenia Treningu Umiejętności Społecznych:

  • Czym jest TUS
  • Geneza, autor podejścia
  • Cele prowadzenia TUS
  • Korzyści prowadzenia TUS
  • Założenia TUS
  • Model nabywania oraz kształtowania umiejętności wg A. Goldsteina

2. Grupy odbiorców Treningu umiejętności społecznych:

  • Czy tylko osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu?
  • TUS z dziećmi wieku przedszkolnym
  • TUS z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym
  • TUS z dziećmi starszymi oraz młodzieżą
  • TUS dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu
  • TUS dla dzieci i młodzieży niedostosowanych społecznie
  • TUS dla osób z niepełnosprawnościami
  • TUS dla osób zagrożonych wykluczeniem społecznym

3. Prawidłowości w rozwoju społeczno-emocjonalnym jednostki:

  • Fazy rozwoju społeczno-emocjonalnego człowieka
  • Zaburzenia w rozwoju społeczno-emocjonalnym,
  • Problemy emocjonalne i społeczne wynikające z deficytów, zaburzeń lub niepełnosprawności osoby

4. Podstawy psychologii poznawczej w kontekście prowadzenia TUS
5. Podstawy psychologii emocji i motywacji w kontekście prowadzenia TUS:

  • Spójny system motywowania grupy – skrzynka z narzędziami motywacyjnymi

6. Podstawy psychologii uczenia się w kontekście prowadzenia TUS
7. Podstawy psychologii modyfikacji zachowań w kontekście prowadzenia TUS
8. Podstawy prowadzenia grup – elementy psychologii procesów grupowych:

  • Fazy rozwoju grupy i ich cele, zagrożenia
  • Role grupowe i związane z nimi problemy
  • Trudne sytuacje w pracy z grupą
  • Ja jako trener TUS – osobowość, nastawienie, wizja

9. Najważniejsze zasady prowadzenia Treningu umiejętności społecznych:

  •  Modelowanie
  • Tworzenie algorytmów zachowań
  •  Odgrywanie ról
  •  Sesja informacji zwrotnej
  •  Generalizacja - w  jaki sposób doprowadzać do generalizacji umiejętności i jej transferu w innych sytuacjach życiowych
  • Tematy TUS, ich cele oraz wynikające z nich konsekwencje dla prowadzącego, czyli czy jesteś na to gotowy?

 

Część praktyczna (20 godzin):

1. Prowadzenie TUS:

  • Etapy prowadzenia zajęć
  • Metody i formy pracy
  • Różnorodne ćwiczenia, gry i zabawy terapeutyczne wykorzystywane podczas prowadzenia TUS
  • Różnorodne formy i materiały terapeutycznye wykorzystywane podczas prowadzenia TUS
  • Pomoce i rekwizyty

2. Role-playing oraz transfer umiejętności – kluczowe aspekty TUS:

  • Algorytmy zachowań – przygotowujemy „gotowce” na zajęcia
  • Przygotowanie i odegranie scenariuszy zachowań/scenek modelowych
  • Planowanie procesu generalizacji umiejętności i transferu w innych sytuacjach życiowych

3. Zanim zaczniesz pracować, czyli planowanie prowadzenia TUS:

  • Badanie potrzeb, ich analiza
  • Określenie celów długoterminowych oraz krótkoterminowych prowadzenia TUS z wykorzystaniem modelu wyznaczania celów SMART
  • Współpraca z rodziną jako klucz do sukcesu
  • Spójny system motywowania grupy – skrzynka z narzędziami motywacyjnymi

4. Plany pracy oraz konspekty zajęć:

  • Plan pracy jako odpowiedź na potrzeby grupy
  • Opracowanie odpowiedniego do grupy systemu motywacyjnego
  • Dobór kluczowych umiejętności dla grupy
  • Dobór odpowiednich ćwiczeń, gier, etc. dla grup wiekowych oraz stopnia niepełnosprawności
  • Opracowanie planu pracy z grupą
  • Opracowanie konspektów zajęć.

 

Formularz zgłoszeniowy

Aby zapisać się na powyższe wydarzenie uzupełnij formularz:

 

 
 
Dane do faktury

Warunki uczestnictwa:

1. Przesłanie wypełnionego formularza zgłoszeniowego jest zobowiązaniem do wzięcia udziału w szkoleniu i uiszczenia odpłatności.

2. Informacja zwrotna przesłana automatycznie po przesłaniu wypełnionego formularza zgłoszeniowego na stronie internetowej ma charakter wyłącznie informacyjny.

3. Ostatecznym potwierdzeniem wpisania na listę uczestników szkolenia jest otrzymanie wiadomości mailowej dedykowanej do danego szkolenia zawierającej tytuł, datę szkolenia oraz informację o terminach płatności, rachunku bankowym.

4. Warunkiem udziału w szkoleniu jest uiszczenie opłaty na rachunek bankowy wskazany w dedykowanej do danego szkolenia odrębnej wiadomości mailowej zawierającej tytuł, datę szkolenia oraz informację o terminach płatności, rachunku bankowym zgodnie z pkt. 3 warunków uczestnictwa.

5. W przypadku potrzeby otrzymania faktury, należy ten fakt zgłosić niezwłocznie przy zapisie na szkolenie lub wypełniając formularz zgłoszeniowy.

6. Rezygnacja z udziału w szkoleniu musi zostać zgłoszona na piśmie - pocztą lub mailem.

7. W przypadku rezygnacji z udziału w szkoleniu na mniej niż 7 dni przed datą rozpoczęcia szkolenia Zgłaszający ponosi 100% kosztów uczestnictwa.

8. Do ostatniego dnia przed szkoleniem istnieje możliwość wyznaczenia innego uczestnika. Zmiana uczestnika odbywa się bez żadnych opłat.

9. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania zajęć, o czym poinformuje Zgłaszającego w terminie do 7 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia. W powyższym przypadku zwraca Zgłaszającemu koszty uczestnictwa.

10. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian terminu zajęć w terminie do 7 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia. W powyższym przypadku Zgłaszający ma prawo do przeniesienia swojego zgłoszenia na nowy termin lub zażądania zwrotu kosztów uczestnictwa.

11. Przesyłając formularz zgłoszeniowy uczestnik szkolenia wyraża zgodę na przetwarzanie danych przez Organizatora i jego partnerów handlowych zgodnie art. 6 ust. 1 lit. b) i lit. c) RODO w celu:

  • podjęcia działań przed realizacją zamówienia na żądanie osoby, której dane dotyczą, lub wykonania zamówienia, której stroną jest osoba, której dane dotyczą (dane niezbędne do realizacji zamówienia są wskazane na formularzu zamówienia);
  • wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze danych

Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w ramach formularza zamówienia jest Centrum Szkoleniowo-Terapeutyczne Sens Wirginia Wrzesińska z siedzibą w Pruszkowie, 05-800, ul. Powstańców 9/70. Każdej osobie przysługuje prawo dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii, sprostowania ich, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania oraz wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, ul. Stawki 2. Więcej informacji na temat przetwarzania Państwa danych osobowych dostępnych jest w POLITYKA BEZPIECZEŃSTWA DANYCH OSOBOWYCH RODO

 
Wpisz tekst z obrazka (wielkość liter ma znaczenie)


« wstecz