Centrum Szkoleniowo – Terapeutyczne SENS

Nie ma żadnej dla ciebie nadziei, jeżeli jesteś ślepy na to światło, które nie wynika z samych rzeczy, lecz z sensu rzeczy.

Antoine de Saint-Exupéry

SZKOLENIA DLA NAUCZYCIELI  PRZEDSZKOLNYCH

 

Kreatywność, koncentracja uwagi, efektywna nauka

Kreatywne i uważne cztery pory roku w edukacji przedszkolnej– czyli jak rozwijać naturalną kreatywność dziecka oraz wydłużać koncentrację na wykonywanych zadaniach

Program szkolenia: 

  1. Twórcze myślenie, kreatywność i jej mechanizmy
  2. Naturalna kreatywność dziecka
  3. Metody i techniki wyzwalające kreatywność
  4. Uwaga, koncentracja i jej mechanizmy
  5. Metody i techniki wspierające rozwój umiejetności koncentrowania się
  6. Ćwiczenia na koncentrację
  7. Wypracowanie scenariusza zajęć z dziećmi

    Liczba godzin dydaktycznych: 5
 
Pomóż dziecku rozwinąć skrzydła – praktyczny warsztat rozwijania twórczego potencjału dzieci 

Program szkolenia: 

  1. Rozszerzenie wiedzy nt. zjawiska twórczego myślenia dzieci i jego mechanizmów.
  2. Poznanie dróg dostępu do dziecięcej fantazji, wyobraźni i kreatywności.
  3. Przedstawienie propozycji różnorodnych gier i zabaw rozwijających kreatywność dziecka.
  4. Praktyczne przećwiczenie gier i zabaw.
  5. Zdobycie wiedzy na temat zasad konstruowania gier i zabaw rozwijających umiejętności kreatywnego myślenia.
  6. Praktyczne umiejętności tworzenia własnych gier i zabaw na bazie poznanych.
  7. Wypracowanie scenariusza zajęć z dziećmi

Liczba godzin dydaktycznych: 5

Emocje, agresja, zachowania niepożądane

Trudne dziecko – jak sobie radzić z zachowaniami agresywnymi dzieci

Program szkolenia: 

  1. Zdobycie wiedzy na temat prawidłowości rozwojowych związanych ze sferą społeczno-emocjonalną u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, a szczególnie emocji trudnych – złość, smutek itd.
  2. Określenie, jakie problemy dziecka powinny zastanowić nauczyciela wychowania przedszkolnego oraz rodzica.
  3. Poznanie sytuacji trudnych dla dziecka oraz co może być dla dziecka „sytuacją trudną”.
  4. Poznanie różnorodnych metody obserwacji dzieci w przedszkolu.
  5. Nabycie umiejętności diagnozy dziecka przedszkolnego.
  6. Poznanie reguł reagowania na agresję dzieci.
  7. Przedstawienie technik skutecznych na wyciszanie agresji dziecka, radzenia sobie z zachowaniami agresywnymi.
  8. Praktyczne umiejętności ułatwiające radzenie sobie z konfliktami i zachowaniami agresywnymi dzieci, zarówno w wymiarze indywidualnej pracy z dzieckiem, jak i pracy z grupą przedszkolną.
  9. Poznanie i przećwiczenie gier, zabaw i ćwiczeń służących rozwiązywaniu konfliktów i przeciwdziałaniu agresji.

Liczba godzin dydaktycznych: 5

 
Grupa bez przemocy zabawy i ćwiczenia dla dzieci w wieku przedszkolnym uczące empatii i współpracy.

Program szkolenia: 

  1. Stosowanie strategii reagowania na zachowania agresywne dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.
  2. Stosowanie umów w pracy wychowawczej.
  3. Opracowanie planu wzmacni­ania pozytywnych zachowań u dzieci.
  4. Nabycie i doskonalenie umiejętności radzenia sobie z agresją w przedszkolu.
  5. Zdobycie umiejętności kształtowania u dzieci zachowań prospołecznych.
  6. Poznanie technik i metod wzmacniania pozytywnych zachowań dzieci.

Liczba godzin dydaktycznych: 5

 
Agresja dziecięca i konflikty – sposoby poradzenia sobie

Program szkolenia: 

  1. Określenie, jakie problemy dziecka powinny zastanowić nauczyciela oraz rodzica.
  2. Poznanie sytuacji trudnych dla dziecka oraz co może być „sytuacją trudną”.
  3. Poznanie reguł reagowania na agresję
  4. Przedstawienie technik skutecznych na wyciszanie agresji, radzenia sobie z zachowaniami agresywnymi
  5. Praktyczne umiejętności ułatwiające radzenie sobie z konfliktami i zachowaniami agresywnymi, zarówno w wymiarze indywidualnej pracy, jak i pracy z grupą
  6. Poznanie i przećwiczenie gier, zabaw i ćwiczeń służących rozwiązywaniu konfliktów i przeciwdziałaniu agresji

Liczba godzin dydaktycznych: 5

 
Poznajemy język uczuć, empatii i ciała – jak rozwijać wrażliwość emocjonalną dziecka oraz świadomość języka ciała

Program szkolenia: 

  1. Zdobycie wiedzy na temat prawidłowości rozwojowych związanych ze sferą społeczno-emocjonalną u dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym
  2. Poznanie dróg dostępu do dziecięcych emocji, sposobów ich odpowiedniego wyrażania.
  3. Umiejętność rozwijania emocjonalności dzieci.
  4. Poznanie dróg dostępu do dziecięcej empatii.
  5. Umiejętność rozwijania empatii u dzieci.
  6. Przedstawienie propozycji różnorodnych gier i zabaw dot. uczuć, empatii oraz języka ciała.
  7. Praktyczne przećwiczenie zaproponowanych gier i zabaw.
  8. Zdobycie wiedzy na temat zasad konstruowania gier i zabaw rozwijających umiejętności społeczne.
  9. Praktyczne umiejętności tworzenia własnych gier i zabaw na bazie poznanych.
  10. Wypracowanie scenariusza zajęć z dziećmi.

Liczba godzin dydaktycznych: 5

 
Wykorzystanie technik relaksacyjnych w pracy nauczyciela

Program szkolenia: 

  1. Poznanie różnych technik relaksacyjnych (wizualizacja, muzyka, ćwiczenia fizyczne, techniki oddechowe)
  2. Wykorzystanie elementów gimnastyki mózgu
  3. W jaki sposób wprowadzać grupę w stan relaksu
  4. Uczenie świadomego  relaksowania się
  5. Gry i zabawy inspirowane technikami relaksacyjnymi
  6. Wypracowanie scenariusza zajęć „W krainie spokoju”
Liczba godzin dydaktycznych: 5

 

Zaburzenia zachowania, emocjonalne, rozwojowe

Zachowania seksualne dzieci i młodzieży – identyfikacja, właściwe reagowanie, profilaktyka i terapia

Program szkolenia: 

  1. Umiejętność rozpoznawania charakteru zachowań seksualnych dzieci i młodzieży
  2. Identyfikacja – zachowania w normie, zachowania niepokojące, zachowania ryzykowne
  3. Kryteria diagnostyczne – normy w zależności od wieku/etapu rozwojowego
  4. Obserwacja i stawianie diagnozy
  5. Umiejętność rozumienia pojawiających się zachowań – jakie potrzeby i pragnienia wyraża, przyczyny, możliwe skutki
  6. Właściwa interpretacja
  7. Umiejętność właściwego reagowania
  8. Jak edukować w zależności od wieku, grupy
  9. Podejmowanie działań prawnych
  10. Gdzie szukać pomocy

Liczba godzin dydaktycznych: 5